Film

A gyanú

  • - cd -
  • 2017. november 26.

Film

Jó ideje köztudott, hogy az akciófilm műfajában az amerikai piacot legjobb eséllyel az ázsiai veszélyezteti. Most épp egy koreai röpdolgozat tűnik ki a kínálatból, mely bár elég semmitmondó címet visel, mégis oly szerfelett fordulatos, hogy az ember szó szerint csak kapkodja a fejét. Hosszú (137 perces) és kemény, mint a 100 éves háború, voltaképpen az egész egy nagy autósüldözés, amit persze sűrűn szakít meg fegyverropogás és egymás avatott agyonkaratézása.

Mindez persze nem lenne nagy újdonság, ám a kivitelezés több is, mint vérprofi. Ez már itt a 21. század, s úgy fejbe is ver, ahogy kell. S utána még beléd is rúg. A tematikum gondosan kerül minden úttörést, van egy különleges ügynök, akit saját bajtársai is átvernek (nem először), de nincs nála jobb, ezért rájön (akárcsak a lőinger); ő nyilván kiiktathatatlan, akár egy szuperhős (de nem az), mindig ő a jobb, és mindent túlél.

A zavaros háttérhatalmak érdekei e filmből csak nehezen kibogarászhatók, de ki bánja. Hősünk likvidál egy fontos vezetőt, s valamit – amiről persze jó ideig maga sem tudja, mi az – el is kéne ásnia. Mondjuk, el nem ássa, de a játékidő végéhez közeledve fény derül a titok leplére, sikerül megfejteni, hogy a rettegett atom- vagy másmilyen fegyver elkészítési receptje valami egészen meglepő problémára jelent gyógyírt. A kód neve: hajdina. Ezen aztán felbuzdulva besűrűsödik a titkos ügynöki szakmázás is: mindenki elárul mindenkit, a szereplők fele majdnem vagy nagyon is meghal. De ki ez a kislány? – kérdezi hősünk kicsit elanyátlanodva, majd tüzet nyit.

A Koreai Filmfesztivál műsorán, október 25–29.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.