A bányászati vállalkozó família sokadik leszármazottja épp tönkremenőben van, amikor álmot lát. Mindjárt tudja, hogy ha párja ékszereinek zaciba adása árán is, de repülőjegyet kell vennie, mert Indonéziában mesés aranylelőhely s egy magafajtájú, nemesfémmegszállott geológus várja. Meg sár, monszun, malária, lázongó munkások, csalódást keltő kutatási eredmények. Aztán, amikor már minden veszni látszik, beüt az üzlet. Amikor meg beindulni látszik az üzlet, beüt a krach. Ám amikor úgy tűnik, vége mindennek… Nem folytatom. A való életből (sok-sok áttétellel) transzformált sztori végtelen hullámvasutazás a siker csúcsai és a kudarc mélységei között. Intrikák, üzleti trükkök és korrupció áttekinthetetlen sorát látjuk, ahol egy pénzéhes, hiú és bunkó alkoholista a pozitív hős a nála is pénzéhesebb és gátlástalanabb bankárok és politikusok között. Az ő nézőpontjából láttatott világban az őszinte, nyílt kapzsiság már-már morális imperatívuszként értelmeződik a minden elemében korrupt banki világ amoralitásához képest.
A nagy szakértelemmel bonyolított film főszerepében a pocakos, kopaszodó, folyton izzadt, láncdohányos pénzcsinálóvá Matthew McConaughey alakul át. Ő meg teljes színészi eszköztára, nézései, hangsúlyai, gesztusai mellett átalakított testi valójával: rémes metszőfogpótlásával, megnövesztett pocakjával és hájas seggével is közöl. Azt közli, hogy a világot mozgató energia a pénz. Ez az életcél és a boldogság, a szépség és az igazság – és ez az állítás végül sem kerül idézőjelbe s nem is lesz reflektálva. Ezzel lehet azonosulni.
Forgalmazza a Freeman Film