Interjú

„Asszonyok, akiket mindennap látok”

Susana Morales Cañas színész

Film

Pályáját táncosként kezdte, a magyar néző viszont a Buendía família matriarchájaként, Úrsula Iguaránként ismerhette meg a Száz év magányból készített tévésorozatban. A kolumbiai művésszel Gabriel García Márquez könyvéről, a szereplőválogatásról, a tetoválások eltüntetéséről és az ágyjelenetekről beszélgettünk, de a latin-amerikai kultúra nőképe is szóba került.

Magyar Narancs: Érezhető népszerűséget hozott a Száz év magány adaptációjának de­cemberi bemutatója?

Susana Morales Cañas: Még alakulófélben van az egész. Az biztos, hogy nagyon furcsa a helyzet, mert én például ugyanaz a személy vagyok, mint két évvel ezelőtt, de az emberek másképp néznek rám. Persze, öröm a siker, hiszen a művészt az hajtja, hogy megpróbáljon utat találni az emberek szívéhez.

MN: Eredetileg táncos vagy. Voltak már színészi tapasztalataid korábban is?

SMC: Nem, nem voltak. Rám leginkább a spanyol „actriz natural” kifejezés illik, ami valami olyasmit tesz, hogy az embernek nem tanult, hanem hozott, természetes képessége van a szerepek eljátszására. Éppen megszereztem a táncművészeti diplomámat, amikor megkezdődött a Száz év magány szereplőválogatása. Az alkotók összesen tízezer embert néztek meg a huszonöt kiemelt szerepre. Nekem eszem ágában sem volt jelentkezni.

MN: Akkor miért mentél el a szereplőválogatásra?

SMC: Az egyik barátomat kísértem el. Szegény nagyon izgult, elkélt a támogatásom. Aztán ott mondták, hogy megnéznének engem is, megcsinálhatnám a castingot. Oké, megcsinálhatnám, de minek, úgysincs semmi értelme, gondoltam.

MN: Egy ilyen produkciónál minimum öt-hat rostán kellett átmenni…

SMC: Az első alkalom olyan interjú volt, mint a mostani beszélgetésünk, de inkább olyan általános kérdésekkel, hogy mi a nevem, ki vagyok, mivel foglalkozom. Ezután kétszer visszahívtak. Mivel nem vagyok képzett színésznő, nem hagyományos módon jártak el velem. A második visszahívásnál például azt kérdezte tőlem az interjúzó, hogy mikor volt utoljára nézeteltérésem valakivel. Elmondtam. Mire ő: beszéljünk róla! És akkor úgy tett, mintha ő lenne az, akivel összevesztem. „Sok mindent fogok mondani neked. Nem szeretném, hogy magadra vedd, de állj ki magadért!” – fordult felém. Három hasonló szituációs feladat következett, az utolsó fordulóknál pedig már párbeszédek is voltak.

MN: Kisfilmekben sem játszottál?

SMC: Szerepeltem néhány videóklipben Medellínben, a szülővárosomban, ahol most is élek, de csak táncoltam. Körülbelül két évig modellkedtem is. Elvégeztem egy akadémiát, volt néhány fotózásom kisebb medellíni márkákkal. De leginkább személyes projektekről volt szó, alapvetően fotós és sminkes barátokkal dolgoztam. Szó sincs modellkarrierről, csak kísérleteztem.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.