Tévésorozat

Átok

  • - kg -
  • 2012. február 3.

Film

Nem kamu, tényleg benne vagyunk az unióban: persze írták az újságok is, de hát annyi mindent írnak azok, ha viszont egy tévésorozat úgy kezdődik, hogy Eszter mint uniós jogász tér haza Magyarhonba, akkor nincs mese, tényleg benne vagyunk.

Persze ez még az első évadban történt, azóta Esztert elnyelte ismét az unió köde, s az új részekben (a második etap most ért a végéhez) csak telefonon jelentkezik be, hogy tanácsot adjon az itthoniaknak. Szükség is van a higgadt uniós hangra, mert Marci, Kata és Luca körül forr a levegő. Ahogy Lev Nyikolajevics, a családi szappanoperák nagy öregje mondta: a boldog családok mind hasonlók egymáshoz, minden boldogtalan család a maga módján az. Marci, Kata, Luca és kapcsolt részeik (szerető, féltestvér, horgásztárs) boldogtalansága ugyan sok más sorozatcsalád boldogtalanságához hasonló, de mégiscsak minőségi boldogtalanság az övék, és ennyiben megemeljük kalapunkat a sok kis tüchtig történetszál előtt. Látszik a meló a sorozaton, nem egy életszerűnek hangzó párbeszéd és nem egy filmszerű képsor emeli Katát, Lucát, Marcit a nagy magyar sorozatátlag fölé. Ha egyszer elkészülne a 8 évszak (1987) remake-je, azt is Mátyássy Áronnak kéne rendeznie: az Utolsó idők művészi komorsága anno még kissé keresettnek tűnhetett, de itt, a családsorozatok levegőjén mintha megtalálta volna természetes közegét. Megy minden, mint egy tisztességes szappanoperában, és még a cliffhangereket sem spórolták el egyszer sem. Bónuszként meg ott van Thuróczy Szabolcs - mellékszereplő ugyan, de a legjobb nézések neki köszönhetők.

Az m1 műsora

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.