Tévésorozat

Átok

  • - kg -
  • 2012. február 3.

Film

Nem kamu, tényleg benne vagyunk az unióban: persze írták az újságok is, de hát annyi mindent írnak azok, ha viszont egy tévésorozat úgy kezdődik, hogy Eszter mint uniós jogász tér haza Magyarhonba, akkor nincs mese, tényleg benne vagyunk.

Persze ez még az első évadban történt, azóta Esztert elnyelte ismét az unió köde, s az új részekben (a második etap most ért a végéhez) csak telefonon jelentkezik be, hogy tanácsot adjon az itthoniaknak. Szükség is van a higgadt uniós hangra, mert Marci, Kata és Luca körül forr a levegő. Ahogy Lev Nyikolajevics, a családi szappanoperák nagy öregje mondta: a boldog családok mind hasonlók egymáshoz, minden boldogtalan család a maga módján az. Marci, Kata, Luca és kapcsolt részeik (szerető, féltestvér, horgásztárs) boldogtalansága ugyan sok más sorozatcsalád boldogtalanságához hasonló, de mégiscsak minőségi boldogtalanság az övék, és ennyiben megemeljük kalapunkat a sok kis tüchtig történetszál előtt. Látszik a meló a sorozaton, nem egy életszerűnek hangzó párbeszéd és nem egy filmszerű képsor emeli Katát, Lucát, Marcit a nagy magyar sorozatátlag fölé. Ha egyszer elkészülne a 8 évszak (1987) remake-je, azt is Mátyássy Áronnak kéne rendeznie: az Utolsó idők művészi komorsága anno még kissé keresettnek tűnhetett, de itt, a családsorozatok levegőjén mintha megtalálta volna természetes közegét. Megy minden, mint egy tisztességes szappanoperában, és még a cliffhangereket sem spórolták el egyszer sem. Bónuszként meg ott van Thuróczy Szabolcs - mellékszereplő ugyan, de a legjobb nézések neki köszönhetők.

Az m1 műsora

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.