Film

Beautiful Creatures - Lenyűgöző teremtmények

Film

Ha valamit Valentin-napi premierrel és az Alkonyathoz hasonló történettel harangoznak be, nem sok jóra számíthatunk. A Lenyűgöző teremtmények tinédzser love story boszorkányokkal, nagy fordulatok nélkül.

Rómeó és Júlia-adaptáció fantasyköntösben, ahol a szerelmesek helyzetét még egy átok is nehezíti, miszerint Júliát (esetünkben: Lenát) tizenhat éves korában elragadhatja a sötét oldal... tényleg, hacsak az nem! Az abszolút varázstalan Ethan (máshol: Rómeó) és a lány tehát - polgárháborús és voodoo kultúrtörténeti háttér előtt - küzd az elkerülhetetlennel és a kedves családdal. Mindez azonban nem csúszik érdektelenségbe, ugyanis a film jól elhelyezett poénokkal oldja a negédes vadromantikát, és tele van szórakoztató figurákkal. Ethan és Lena igazi alternatív bölcsészpalánták, akik fittyet hányva a divatra, Burgesst, Bukowskit és Vonnegutot olvasnak (ha ismernék, nyilván még Garaczi beleférne nekik). A két ifjú főszereplő (Alice Englert és Alden Ehrenreich) felnő a körülöttük lebzselő nagy nevekhez, természetesen és hihetően alakítják a rájuk mérteket, miközben Jeremy Irons és Emma Thompson láthatóan élvezik a mesét. A színészi játék mellett a képi világ is egyértelműen felemeli e tinimozit: néhol meglepő posztmodern minimalizmus köszön ránk, s az utalások a vizuális narráció szintjén is szépen követhetők. Így a Lenyűgöző teremtmények egy Hawthorne-regény, a Harry Potter, az Alkonyat és csipetnyi Tim Burton-i látásmód szerencsésnek mondható találkozása a vágóasztalon...

Forgalmazza a Pro Video Film & Distribution

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."