Film

Berosált a rezesbanda

Film

Egy szökevény gyerekcsapat dúlja fel a kisváros, Kukucs békés mindennapjait. A csendes vidék a „kísérleti osztályként” emlegetett tanulók eltűnésétől szinte a feje tetejére áll – bár amúgy sem áll távol tőlük az ilyesmi.

Hisz’ amikor például állatkert alapításába fog a helyi erő, boldog-boldogtalan beszolgáltatja az állatokra hasonlító és nem annyira hasonlító objektumait, míg Fesztbaum Béla és Hollósi Frigyes egyenesen expedíciót indít, a környék Rudinak becézett vaddisznóját befogandó. A posztkommunista hagyományokat mélyen őrző alvóváros a rezesbandaként működő kölykök szökésétől tér csak némiképp magához. A különlegesnek vélt ta­nítási és nevelési elvek szerint vitt osztály diákjai pedig csak megunták tanáruk, Riminyák poroszos szigorát. E savanyújóska ugyanis elkobozza a haszontalannak ítélt tárgyakat, így a gyerekeknél ezután nem lehet kártya, baba, tükör vagy rúzs, csúzli, de még száraz kutyaszar sem, sőt a hangszereik sem.
A kutyaszar csak hagyján, de ez már tűrhetetlen, ezt már semmiképp nem nyelik le a gyerekek (szót se többet a kutyáról!). Visszaszerzik fúvószenekaruk rezes kellékeit, elkötik az iskolabuszt, és az erdőben lévő egykori szovjet laktanyában rendezkednek be – természetesen Igor, az utolsó vöröskatona társaságában. A kölykök feltételeket szabnak, távirányítják a médiát és a várost, s amikor teljesül az akaratuk, hazamennek, ki-ki a problémás vagy kevésbé problémás családi közegébe. Csukás István sztorija Mátyássy Áron rendezésében kétségtelen ritkaságnak számít, s nem is olyan rossz film. Sajnos nem is jó.

Forgalmazza a Budapest Film

 

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”