Film

Bosszúállók: Ultron kora

  • - kg -
  • 2015. június 7.

Film

Mi tagadás, jóleső érzés volt az első Bosszúállókat dicsérni: nagyokat csettintettünk, hogy hát igen, így kell képregényfilmet csinálni, s örömmel nyugtáztuk, hogy van ember (Joss Whedon), aki képes ezt a telefonkönyvnyi figurát tisztessé­gesen összehozni. Nem lehettünk elég hálásak azért sem, hogy egy pillanatra Budapest is említve lett a nagy zúzásban, s lám, benne vagyunk a második részben is, ha nem is név szerint, de legalább lélekben: a megmentésre váró Sokovia tipikus balkáni kistérség, ahol a hegytetőn őrült vezér szövi megalomán terveit, míg a völgyben békésen megfér egymás mellett a Lada a Volvóval. Ennyit a Disney geopolitikai finomságairól. Különben a második rész tipikus business as usual termék, melyben a rutinos világmegmentők (ez a Marvel 11. filmje) újfent elmerengenek arról, hogy honnan jöttek és hová tartanak, s míg így tépelődnek, megmentenek néhány kis kedvencet és az emberiséget. A megkövetelt emelkedettségnek némileg keresztbe tesz, hogy mind Sokovia, mind a csodatévő vibránium sűrű felemlegetése inkább komikus, mintsem drámai hatást kelt, de ez alighanem helyi sajátosság. Ami viszont nem az, hogy pusztán gazdaságossági alapon (kiből lehet a legkevesebb bábut eladni) ki lehet sakkozni, kit áldoznak be ezúttal a dráma kedvéért. Mint tizenegyedik rész, az Ultron kora még így is átlagon felül van: legalább három olyan beállítása van, amit így még nem láthattunk más Marvel-filmekben. Távlatilag azonban nem Ultron, hanem az Unalom a fiúk-lányok legfenyegetőbb ellensége.

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.