Film

Chappie

  • - kg -
  • 2015. április 13.

Film

A legutóbbi Will Smith-film kapcsán írtuk, hogy a szereplők iránti kezdeti rokonszenv a film végére masszív ellenszenvbe csap át, és ez bizony nem könnyíti meg a műélvezetet. Rokonszenv dolgában, ha lehet, még ennél is csehebbül áll a nemrég még ünnepelt dél-afrikai fantaszta, Neill Blomkamp új filmje; itt már az elején csupa idegesítő alak népesíti be a tájat, és még ők a pozitív hősök a történetben. Persze nem kell mindenkit a keblünkre ölelnünk, de amit a jófejség jegyében a Die Antwoord nevű rap-duó tagjai színészi játék – vagy inkább jelenlét – gyanánt művelnek, azzal nem nyernek új rajongókat a rap-rave dél-afrikai leágazásának. A színészettel ismerkedő két zenész családias gengsztercsapatot alkot, hozzájuk kerül – mert Blomkamp filmje nemcsak nagyvárosi gengszterdráma, de cuki gyerekfilm és kőkemény sci-fi is – egy öntudatra ébredt robot. Az ellenséget Hugh Jackman testesíti meg katonás rövidnadrágban, míg a tudomány és a mesterséges intelligencia nevében a Gettómilliomos hajdani sztárja, Dev Patel siet néhány mondatot elhadarni az emberségről. De mindez fabatkát sem ér, ha a rappereket legszívesebben egy messzi-messzi slágerlista legtávolabbi csúcsára, vagy egyenesen a pokolba kívánja az ember, olyan tenyérbe mászóan idegesítők, ahogy hétvégi szabadidős tevékenységként űzik a gengszterkedést. Nem sokat lendít a helyzeten, hogy Blomkamp olyan magabiztosan ragozza a semmit, közelebbről egy csomó régi sci-fi és a Lassie hazatér összegányolt egyvelegét, hogy ehhez képest a heti Adam Sandler-vígjáték is üdítő változatosságnak tűnik.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.