Film

Chappie

  • - kg -
  • 2015. április 13.

Film

A legutóbbi Will Smith-film kapcsán írtuk, hogy a szereplők iránti kezdeti rokonszenv a film végére masszív ellenszenvbe csap át, és ez bizony nem könnyíti meg a műélvezetet. Rokonszenv dolgában, ha lehet, még ennél is csehebbül áll a nemrég még ünnepelt dél-afrikai fantaszta, Neill Blomkamp új filmje; itt már az elején csupa idegesítő alak népesíti be a tájat, és még ők a pozitív hősök a történetben. Persze nem kell mindenkit a keblünkre ölelnünk, de amit a jófejség jegyében a Die Antwoord nevű rap-duó tagjai színészi játék – vagy inkább jelenlét – gyanánt művelnek, azzal nem nyernek új rajongókat a rap-rave dél-afrikai leágazásának. A színészettel ismerkedő két zenész családias gengsztercsapatot alkot, hozzájuk kerül – mert Blomkamp filmje nemcsak nagyvárosi gengszterdráma, de cuki gyerekfilm és kőkemény sci-fi is – egy öntudatra ébredt robot. Az ellenséget Hugh Jackman testesíti meg katonás rövidnadrágban, míg a tudomány és a mesterséges intelligencia nevében a Gettómilliomos hajdani sztárja, Dev Patel siet néhány mondatot elhadarni az emberségről. De mindez fabatkát sem ér, ha a rappereket legszívesebben egy messzi-messzi slágerlista legtávolabbi csúcsára, vagy egyenesen a pokolba kívánja az ember, olyan tenyérbe mászóan idegesítők, ahogy hétvégi szabadidős tevékenységként űzik a gengszterkedést. Nem sokat lendít a helyzeten, hogy Blomkamp olyan magabiztosan ragozza a semmit, közelebbről egy csomó régi sci-fi és a Lassie hazatér összegányolt egyvelegét, hogy ehhez képest a heti Adam Sandler-vígjáték is üdítő változatosságnak tűnik.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.