Film

Chappie

  • - kg -
  • 2015. április 13.

Film

A legutóbbi Will Smith-film kapcsán írtuk, hogy a szereplők iránti kezdeti rokonszenv a film végére masszív ellenszenvbe csap át, és ez bizony nem könnyíti meg a műélvezetet. Rokonszenv dolgában, ha lehet, még ennél is csehebbül áll a nemrég még ünnepelt dél-afrikai fantaszta, Neill Blomkamp új filmje; itt már az elején csupa idegesítő alak népesíti be a tájat, és még ők a pozitív hősök a történetben. Persze nem kell mindenkit a keblünkre ölelnünk, de amit a jófejség jegyében a Die Antwoord nevű rap-duó tagjai színészi játék – vagy inkább jelenlét – gyanánt művelnek, azzal nem nyernek új rajongókat a rap-rave dél-afrikai leágazásának. A színészettel ismerkedő két zenész családias gengsztercsapatot alkot, hozzájuk kerül – mert Blomkamp filmje nemcsak nagyvárosi gengszterdráma, de cuki gyerekfilm és kőkemény sci-fi is – egy öntudatra ébredt robot. Az ellenséget Hugh Jackman testesíti meg katonás rövidnadrágban, míg a tudomány és a mesterséges intelligencia nevében a Gettómilliomos hajdani sztárja, Dev Patel siet néhány mondatot elhadarni az emberségről. De mindez fabatkát sem ér, ha a rappereket legszívesebben egy messzi-messzi slágerlista legtávolabbi csúcsára, vagy egyenesen a pokolba kívánja az ember, olyan tenyérbe mászóan idegesítők, ahogy hétvégi szabadidős tevékenységként űzik a gengszterkedést. Nem sokat lendít a helyzeten, hogy Blomkamp olyan magabiztosan ragozza a semmit, közelebbről egy csomó régi sci-fi és a Lassie hazatér összegányolt egyvelegét, hogy ehhez képest a heti Adam Sandler-vígjáték is üdítő változatosságnak tűnik.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.