Film

Csajkeverők

Film

Jön három huszonéves pasi különböző párkapcsolati kudarcokkal, s arra jutnak, hogy problémáikra csak még több nő lehet az orvosság. E férfiak a paródiáig túlhajtott macsóságuk közepette is úgy beszélnek és viselkednek, mint a nők.

Úgy vannak ábrázolva, ahogy egy szabályos, nőknek szóló romkom hősnői: dekoratívak (a female gaze jegyében kapunk teljesen öncélú, vizuális élvezetet szolgáló snitteket Zac Efron kockás hasáról), egy hangulatos nagyvárosban élnek (New York), valamilyen kreatív vagy értelmiségi munkát végeznek, és végül egy nem túl szabályos, de érzékeny és különleges társ mellett kötnek ki. Csak ők cipővásárlás helyett Xboxoznak és maszturbálás közben kanalazzák a dobozos fagyit (ezek a momentumok önironikusan mutatnak rá az unalomig ismert rom-kom panelekre). A nőik ugyanakkor szexuálisan öntudatosak, beteljesítik azt a vágyképet, miszerint a szerelem képes megváltoztatni egy férfi személyiségét, ugyanakkor a férfifantáziákat is kiszolgálják (benne vannak egy kötetlen fuck buddy-viszonyban, szeretnek Xboxozni, kicsit kurvásak, de azért intelligensek és romantikusak is). Mindez így együtt a férfiaknak túl romantikus (kétlem, hogy egy férfi önszántából végignéz egy romkomot), a nőknek meg túl macsó (férfihősök, néhol bántóan hímsoviniszta poénok), ráadásul sokat várunk a filmtől, ha azt gondoljuk, valamit kezdeni fog az előálló genderkérdésekkel. Az már a kisebbik baj, hogy Zac Efron nem lett jobb színész, és még mindig nem elég karizmatikus főhős. Bár itt-ott lehet nevetni, elvesztegetett idő.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.