Film

Csajkeverők

Film

Jön három huszonéves pasi különböző párkapcsolati kudarcokkal, s arra jutnak, hogy problémáikra csak még több nő lehet az orvosság. E férfiak a paródiáig túlhajtott macsóságuk közepette is úgy beszélnek és viselkednek, mint a nők.

Úgy vannak ábrázolva, ahogy egy szabályos, nőknek szóló romkom hősnői: dekoratívak (a female gaze jegyében kapunk teljesen öncélú, vizuális élvezetet szolgáló snitteket Zac Efron kockás hasáról), egy hangulatos nagyvárosban élnek (New York), valamilyen kreatív vagy értelmiségi munkát végeznek, és végül egy nem túl szabályos, de érzékeny és különleges társ mellett kötnek ki. Csak ők cipővásárlás helyett Xboxoznak és maszturbálás közben kanalazzák a dobozos fagyit (ezek a momentumok önironikusan mutatnak rá az unalomig ismert rom-kom panelekre). A nőik ugyanakkor szexuálisan öntudatosak, beteljesítik azt a vágyképet, miszerint a szerelem képes megváltoztatni egy férfi személyiségét, ugyanakkor a férfifantáziákat is kiszolgálják (benne vannak egy kötetlen fuck buddy-viszonyban, szeretnek Xboxozni, kicsit kurvásak, de azért intelligensek és romantikusak is). Mindez így együtt a férfiaknak túl romantikus (kétlem, hogy egy férfi önszántából végignéz egy romkomot), a nőknek meg túl macsó (férfihősök, néhol bántóan hímsoviniszta poénok), ráadásul sokat várunk a filmtől, ha azt gondoljuk, valamit kezdeni fog az előálló genderkérdésekkel. Az már a kisebbik baj, hogy Zac Efron nem lett jobb színész, és még mindig nem elég karizmatikus főhős. Bár itt-ott lehet nevetni, elvesztegetett idő.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.