Film

Csajkeverők

Film

Jön három huszonéves pasi különböző párkapcsolati kudarcokkal, s arra jutnak, hogy problémáikra csak még több nő lehet az orvosság. E férfiak a paródiáig túlhajtott macsóságuk közepette is úgy beszélnek és viselkednek, mint a nők.

Úgy vannak ábrázolva, ahogy egy szabályos, nőknek szóló romkom hősnői: dekoratívak (a female gaze jegyében kapunk teljesen öncélú, vizuális élvezetet szolgáló snitteket Zac Efron kockás hasáról), egy hangulatos nagyvárosban élnek (New York), valamilyen kreatív vagy értelmiségi munkát végeznek, és végül egy nem túl szabályos, de érzékeny és különleges társ mellett kötnek ki. Csak ők cipővásárlás helyett Xboxoznak és maszturbálás közben kanalazzák a dobozos fagyit (ezek a momentumok önironikusan mutatnak rá az unalomig ismert rom-kom panelekre). A nőik ugyanakkor szexuálisan öntudatosak, beteljesítik azt a vágyképet, miszerint a szerelem képes megváltoztatni egy férfi személyiségét, ugyanakkor a férfifantáziákat is kiszolgálják (benne vannak egy kötetlen fuck buddy-viszonyban, szeretnek Xboxozni, kicsit kurvásak, de azért intelligensek és romantikusak is). Mindez így együtt a férfiaknak túl romantikus (kétlem, hogy egy férfi önszántából végignéz egy romkomot), a nőknek meg túl macsó (férfihősök, néhol bántóan hímsoviniszta poénok), ráadásul sokat várunk a filmtől, ha azt gondoljuk, valamit kezdeni fog az előálló genderkérdésekkel. Az már a kisebbik baj, hogy Zac Efron nem lett jobb színész, és még mindig nem elég karizmatikus főhős. Bár itt-ott lehet nevetni, elvesztegetett idő.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.