Film

Csillaghercegnő

Film

Van, amikor a kevesebb több. Még akkor is, ha a kilencvenes évek elején érezzük magunkat, mert a beszélő állatokból hiányzik a CGI. Még akkor is, ha minduntalan a kínos élő szereplős fantáziamesék (A legenda, A végtelen történet vagy a Fantagiro) képi világa köszönt ránk.

Még akkor is, ha tudjuk, hogy a gyerek oda se bagózik, ha nem egy hiperhightech, 3-D, színes-szagos blockbustert nézetünk vele.

Mégis van valami megkapó ebben a norvég mesében. Az egész iszonyú bátor, nagyon tiszta, sallangmentes. Olyan egyszerű, hogy el sem hisszük. Minden fordulónál várunk valami meglepő csavart, de nincs, csak az elemi mesei szüzsé. Sonja, az örökbe fogadott szegény lány a király udvarába téved, s megígéri a mindig szomorú uralkodónak, hogy megtalálja a karácsonyi csillagot és vele az elveszett lányát. Útja során beszélő medvével, apró erdei manókkal és még az északi széllel is találkozik, és természetesen a trónt áhító gonoszt és a boszorkányt kell kerülgetnie. Olyan bájosan visz magával az egész, mint egy csendes esti felolvasás. Szép a norvég téli táj, és ötletes a fenyőfákhoz kapcsolt lelkek meséje. Nüánsznyi apró csodák bújnak meg a történetben, a főszereplő, Vilne Zeiner pedig maga a tündérmese egész kis finom, szöszke-kedves lényével. De vajon elég erre építeni? Meg arra, hogy a karácsony önmagában szép, szeretetteli, mesébe illő, és olyan banális tanulságokat üzen, mint a hit és a szeretet fontossága? Az a gyerek, aki nem látott meséket a Shrek és a Narnia előtt, biztos, hogy megbocsátja ezt az egyszerűséget? Mert olyan is van, hogy a kevesebb: kevesebb.

Forgalmazza az MTVA

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.