Interjú

„Én voltam az egér”

Will Merrick filmrendező, vágó

Film

A Keresés című, 2018-as thriller kizárólag egy számítógép képernyőjén játszódik. A rendhagyó koncepciójú film Eltűnt címmel kapott folytatást, amelyben egy kamasz lány igyekszik felkutatni a dél-amerikai nyaraláson eltűnt édesanyját – mindezt ugyancsak képernyőképeken keresztül követhetjük. Az Eltűntet a Keresés vágói, Will Merrick és Nick Johnson rendezték – az előbbivel beszélgettünk.

Magyar Narancs: A Keresés kevesebb mint egymillió dollárból készült, de több mint 75 millió dollárt fialt. Számított ekkora sikerre?

Will Merrick: Egyáltalán nem. Elképesztő volt látni a film útját, személy szerint még csak hasonlóról sem álmodtam. Egy egészen apró projektnek indult, amelyet gyakorlatilag egy csapat fő­iskoláról frissen kikerült alkotó hozott össze. Azzal, hogy bejutottunk vele a független filmes Sundance Filmfesztiválra, máris minden várakozásunkat felülmúltuk. Aztán sorra jöttek a meglepetések: világszerte forgalmazták, majd zöld utat kapott az Eltűnt is. Pedig az egész egy őrült ötletből fejlődött ki: próbáljunk meg elmesélni egy egész filmet képernyőn keresztül.

MN: Kinek az ötlete volt, hogy ön és Nick Johnson üljenek át a vágószobából a rendezői székbe?

WM: Mivel a mozi elég jövedelmezőnek bizonyult, a stúdió számára nem volt kérdés, hogy folytatást szeretnének. A Keresést rendező Aneesh Chaganty viszont nem akart még egy ilyen formátumú filmet dirigálni, új kihívásokra vágyott. Ő, a forgatókönyvet vele együtt jegyző Sev Ohanian, valamint Natalie Qasabian producer egy alkotói csapatot alkotnak, akikkel a Keresésen kívül is dolgoztunk már együtt: a partneremmel, Nick Johnsonnal együtt vágtuk a Fuss című, 2020-as thrillerjüket. Nos, ők úgy gondolták, az a legjobb, ha olyan készíti az Eltűntet, aki ismeri az ilyen filmek világát. Nickkel ugyanis pontosan tudjuk, hogyan néz ki a munkafolyamat, milyen gondolkodást követel a mozi. Egy kívülről érkezőnek sokkal nehezebb lett volna hozzászoknia ehhez az egészhez.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.