Interjú

„Én voltam az egér”

Will Merrick filmrendező, vágó

Film

A Keresés című, 2018-as thriller kizárólag egy számítógép képernyőjén játszódik. A rendhagyó koncepciójú film Eltűnt címmel kapott folytatást, amelyben egy kamasz lány igyekszik felkutatni a dél-amerikai nyaraláson eltűnt édesanyját – mindezt ugyancsak képernyőképeken keresztül követhetjük. Az Eltűntet a Keresés vágói, Will Merrick és Nick Johnson rendezték – az előbbivel beszélgettünk.

Magyar Narancs: A Keresés kevesebb mint egymillió dollárból készült, de több mint 75 millió dollárt fialt. Számított ekkora sikerre?

Will Merrick: Egyáltalán nem. Elképesztő volt látni a film útját, személy szerint még csak hasonlóról sem álmodtam. Egy egészen apró projektnek indult, amelyet gyakorlatilag egy csapat fő­iskoláról frissen kikerült alkotó hozott össze. Azzal, hogy bejutottunk vele a független filmes Sundance Filmfesztiválra, máris minden várakozásunkat felülmúltuk. Aztán sorra jöttek a meglepetések: világszerte forgalmazták, majd zöld utat kapott az Eltűnt is. Pedig az egész egy őrült ötletből fejlődött ki: próbáljunk meg elmesélni egy egész filmet képernyőn keresztül.

MN: Kinek az ötlete volt, hogy ön és Nick Johnson üljenek át a vágószobából a rendezői székbe?

WM: Mivel a mozi elég jövedelmezőnek bizonyult, a stúdió számára nem volt kérdés, hogy folytatást szeretnének. A Keresést rendező Aneesh Chaganty viszont nem akart még egy ilyen formátumú filmet dirigálni, új kihívásokra vágyott. Ő, a forgatókönyvet vele együtt jegyző Sev Ohanian, valamint Natalie Qasabian producer egy alkotói csapatot alkotnak, akikkel a Keresésen kívül is dolgoztunk már együtt: a partneremmel, Nick Johnsonnal együtt vágtuk a Fuss című, 2020-as thrillerjüket. Nos, ők úgy gondolták, az a legjobb, ha olyan készíti az Eltűntet, aki ismeri az ilyen filmek világát. Nickkel ugyanis pontosan tudjuk, hogyan néz ki a munkafolyamat, milyen gondolkodást követel a mozi. Egy kívülről érkezőnek sokkal nehezebb lett volna hozzászoknia ehhez az egészhez.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.