DVD

Greenberg

  • - köves -
  • 2011. december 27.

Film

Az ilyen Greenberg-szerű alakokat Woody Allen 6-10 emberes tömegjeleneteiben lehet megfigyelni. A főhős (Allen vagy a beugrók) valami nőt fűz egy értelmiségi állófogadáson, a dúsan megpakolt könyvszekrény előtt, közben jobbra is, balra is fontoskodó alakok értekeznek Nietzsche kék korszakáról, a lazacos bagel művészettörténetben elfoglalt helyéről, Woody esetleg elsüt egy poént a kárukra, avval le is játszanak. Noah Baumbach rendező most mikroszkopikus részletességgel figyel egy ilyen alakot. Roger Greenberg egy fiatalságát sirató, negyven körüli pasas, aki keleti parti ideg-összeroppanását igyekszik nyugati parti semmittevéssel kúrálni. Innen nézve sikersztoriban vagyunk, minthogy hősünknek maradéktalanul sikerül teljesítenie az előírt programot: semmit tesz reggel, semmit délben és semmit este. Mindeközben átgyalogol korosztálya néhány kevésbé semmittevő tagján plusz egy jóval fiatalabb, tenyeres-talpas teremtésen. Őt Greta Gerwig, a motyogós-köldöknézős-hobbifilmes mumblecore irányzat üdvöskéje adja, míg Greenberget a kommerszből kicsit kiruccanó Ben Stiller. Stiller artoskodása semmivel sem alávalóbb, mint amikor kipróbált függetlenek adják a szerencsétlent, Baumbach filmje tehát e tekintetben is siker. Jól teljesít a nihil, jól a színészgárda, jól LA, és jól a film egyetlen rokonszenves szereplője, a gyengélkedő családi eb. Csak a kísérlettel, azzal nehéz megbarátkozni. Hangos dobpergés közepette Baumbach bebizonyítja: igenis lehetséges szellemesség nélkül is Woody Allen-filmet készíteni. Ez még Allennek sem sikerült soha.

Forgalmazza a Select Video


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."