Film

Halálos iramban 8

  • - kg -
  • 2017. május 20.

Film

 

Már megint min fanyalognak ezek a kritikusok, a művészfilmek fizetett, külföldi ügynökei? Csak vágják a pofákat, ha meglátnak egy izmos nyakat és egy hozzá tartozó tar koponyát, ha pedig ez az izmos agy épp egy atom-tengeralattjáróval fejel össze, már fittyednek is le a szájszélek – ezeknek aztán tényleg semmi sem jó. Mi, BKV-bérletes filoszok, mindig megkapjuk ezt, amikor csak Halálos irambant mutatnak be a mozik, immár nyolc rész óta tűrjük az alantas vádaskodásokat, hogy idegen a szívünktől egy jó autós hajsza, noha temérdek ellenpéldát tudunk hozni, egyet-kettőt akár a sorozat múltjából is. Igenis voltak az életünkben olyan pillanatok, amikor kiálltunk Vin Dieselért, meghajoltunk sebváltói nagysága előtt. A baj ott kezdődik, ha a primitívség nagyra tör: a nyolcadik rész egyrészt 140 perc, másrészt tenger­alattjáró, harmadrészt Helen Mirren. A brit színészkirálynő egyetlen vigyorával úgy lejátssza az összes tar koponyát, hogy az nem kikacsintós önirónia, hanem kínos öngól. A dögös, primitív autósmozikat 83 percben és Helen Mirren nélkül szabad csak megcsinálni, máskülönben nem kívánt paródia lesz a dologból. Ha már Oscar-díjas kell mindenáron, ott van erre Nicolas Cage, ő másfél gázsiért eljátssza a sofőrt, az autót, egy kevés pluszpénzért pedig a tengeralattjárót is. Így a dög azonban legfeljebb az unalommal együtt értendő: autós-szinten, poénszinten, érzelemszinten, szóval minden szinten csúcsra jár a semmi. Nem kell értelmiséginek lenni, elég, ha tengeralattjárók vagyunk, hogy átérezzük, hová süllyedt a sorozat.
Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.