Film

Halálos iramban 8

  • - kg -
  • 2017. május 20.

Film

 

Már megint min fanyalognak ezek a kritikusok, a művészfilmek fizetett, külföldi ügynökei? Csak vágják a pofákat, ha meglátnak egy izmos nyakat és egy hozzá tartozó tar koponyát, ha pedig ez az izmos agy épp egy atom-tengeralattjáróval fejel össze, már fittyednek is le a szájszélek – ezeknek aztán tényleg semmi sem jó. Mi, BKV-bérletes filoszok, mindig megkapjuk ezt, amikor csak Halálos irambant mutatnak be a mozik, immár nyolc rész óta tűrjük az alantas vádaskodásokat, hogy idegen a szívünktől egy jó autós hajsza, noha temérdek ellenpéldát tudunk hozni, egyet-kettőt akár a sorozat múltjából is. Igenis voltak az életünkben olyan pillanatok, amikor kiálltunk Vin Dieselért, meghajoltunk sebváltói nagysága előtt. A baj ott kezdődik, ha a primitívség nagyra tör: a nyolcadik rész egyrészt 140 perc, másrészt tenger­alattjáró, harmadrészt Helen Mirren. A brit színészkirálynő egyetlen vigyorával úgy lejátssza az összes tar koponyát, hogy az nem kikacsintós önirónia, hanem kínos öngól. A dögös, primitív autósmozikat 83 percben és Helen Mirren nélkül szabad csak megcsinálni, máskülönben nem kívánt paródia lesz a dologból. Ha már Oscar-díjas kell mindenáron, ott van erre Nicolas Cage, ő másfél gázsiért eljátssza a sofőrt, az autót, egy kevés pluszpénzért pedig a tengeralattjárót is. Így a dög azonban legfeljebb az unalommal együtt értendő: autós-szinten, poénszinten, érzelemszinten, szóval minden szinten csúcsra jár a semmi. Nem kell értelmiséginek lenni, elég, ha tengeralattjárók vagyunk, hogy átérezzük, hová süllyedt a sorozat.
Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.