DVD

Monstrumok bálja

Ház az erdő mélyén

  • - greff -
  • 2012. november 19.

Film

Az amerikai horrorfilm halott. Erdőszéli sírját kacagós slasherek ásatták meg vele, a gödör szélén kínpornók lőtték igen rútul hátba, a fagyott földet remake-sereg dobálta az élettelen testre. Drew Goddard és a Bosszúállók révén épp a világ homlokán táncoló Joss Whedon filmje a díszes-míves sírkő szerepét játssza e búvalbélelt történetben.


A Ház az erdő mélyén stabilan felépített, váratlanul szellemes, átgondolt, minden ízében professzionális mozi - és még így is áttetszően vékony, mint a szitakötő szárnya. De legalább őszinte. Arra a kérdésre keresi ugyanis a választ, hogy mihez fogjanak az alkotók egy vad fantáziára épülő műfajban, ha a képzelet tovább immár nem repíthető. Whedon felelete (itt és a Bosszúállókban is) úgy hangzik, hogy öntsenek össze mindent, ami egyáltalán megragadható: mindazt, amit mások kitaláltak, amiért mások megszenvedtek, aztán rázzák össze alaposan jéggel töltött shakerükben.

A Gonosz halott tökéletes másolataként egy erdőbéli faházban, áldozati kamaszokkal startoló film ennek megfelelően néhány ügyes kanyar után a monstrumok báljává alakul, ahol egy hatalmas hirig erejéig feltűnik szinte minden jeles vérhuszár - az alkotói alaposságról elég, ha annyit mondunk, hogy még Sigourney Weaver is meghívót kapott. A Ház nagy erénye, hogy nem fordul kínos paródiába e karnevál, súlyos problémája viszont, hogy steril (a CGI-szörnyek ma sem veszik fel a versenyt a régi, kézműves démonokkal), és kizárólag egyéb filmekkel diskurál. Hozzányúl mindenhez, de az emberi tudatok mélyét messze elkerüli a matatás közben.

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.