DVD

Monstrumok bálja

Ház az erdő mélyén

  • - greff -
  • 2012. november 19.

Film

Az amerikai horrorfilm halott. Erdőszéli sírját kacagós slasherek ásatták meg vele, a gödör szélén kínpornók lőtték igen rútul hátba, a fagyott földet remake-sereg dobálta az élettelen testre. Drew Goddard és a Bosszúállók révén épp a világ homlokán táncoló Joss Whedon filmje a díszes-míves sírkő szerepét játssza e búvalbélelt történetben.


A Ház az erdő mélyén stabilan felépített, váratlanul szellemes, átgondolt, minden ízében professzionális mozi - és még így is áttetszően vékony, mint a szitakötő szárnya. De legalább őszinte. Arra a kérdésre keresi ugyanis a választ, hogy mihez fogjanak az alkotók egy vad fantáziára épülő műfajban, ha a képzelet tovább immár nem repíthető. Whedon felelete (itt és a Bosszúállókban is) úgy hangzik, hogy öntsenek össze mindent, ami egyáltalán megragadható: mindazt, amit mások kitaláltak, amiért mások megszenvedtek, aztán rázzák össze alaposan jéggel töltött shakerükben.

A Gonosz halott tökéletes másolataként egy erdőbéli faházban, áldozati kamaszokkal startoló film ennek megfelelően néhány ügyes kanyar után a monstrumok báljává alakul, ahol egy hatalmas hirig erejéig feltűnik szinte minden jeles vérhuszár - az alkotói alaposságról elég, ha annyit mondunk, hogy még Sigourney Weaver is meghívót kapott. A Ház nagy erénye, hogy nem fordul kínos paródiába e karnevál, súlyos problémája viszont, hogy steril (a CGI-szörnyek ma sem veszik fel a versenyt a régi, kézműves démonokkal), és kizárólag egyéb filmekkel diskurál. Hozzányúl mindenhez, de az emberi tudatok mélyét messze elkerüli a matatás közben.

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.