Film

Házasokk

Film

Mindannyiunk pechjére az angolok felfedeztek egy piaci rést az esküvői rom-kom műfaj épnek hitt szövetén. Eddig volt tisztán csajszis (Szerelem kölcsönbe), pasis-legénybúcsús (Másnaposok), illetve ennek igen undorító női kiszerelése (Koszorúslányok, Lánybúcsú) és ensemble-jellegű is (A nagy nap).

A beszédes című Házasokk! készítői az ezekhez használt összetevőket most egyetlen filmben egyesítették. Egy házasodni készülő pár esküvő előtti óráit követjük, amin csavar egyet az is, hogy barátaik minden mozzanatot filmre vesznek (valahogy az egész film vizuális kialakítása megpróbálja ezt tükrözni: a képminőség egy házi videóé). A násznép felvonultat egy rakás sztereotip figurát: a vőlegény oldalán jönnek a Másnaposokból ismert visszataszító férfiemberek gyenge utánzatai, a menyasszony pedig a Koszorúslányok után önnön közönségességüket öntudatosan vállaló asszonynépet hozza, de van meleg német fodrász, szabadszájú kisgyerek és kikapós nagyi is. Fosó menyasszony, nagyibugyi, összeöltött ánusz... A menyasszony családja ráadásul spanyol, így az összes Bazi nagy... kezdetű esküvős film mediterrán baromságát is sikerül beleerőszakolni a filmbe. A Házasokk ráadásul nem éri be pusztán az altesti poénok gátlástalan halmozásával; az ifjú pár szabályos időközönként coelhói magasságokban szárnyaló szentenciákat mond fel a szerelemről, egyenesen a kamerába (nyálas popslágerektől támogatva!). Viszont a javára szól, hogy szemérmetlenül lop mindenhonnan, de erőltetett, alpári és giccses darab lévén nem csinál senkinek kedvet a házassághoz.

Forgalmazza a PARLUX Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."