Film

ill Manors - Rázós környék

  • - ts -
  • 2013. május 25.

Film

Hát, ez a "rázós környék" is van olyan, mint amikor a Boyz n the Hood "fekete vidék" lett. Meg a film is van olyan, leszámítva azt a kicsinységet, hogy időközben lepergett huszonkét esztendőnk. A helyzet sem változott semmit: szar a szar a lepuban.

Megmondani a lakókörnyezeti tutit nyilván tökéletesen alkalmas nyelv a hiphop, s remek ombudsman annak jeles brit művelője, a jó nevű (sőt, piszok jó nevű) Plan B, aki most filmrendezőként is valami effélére tesz kísérletet. Belezokogni a sötétbe, hogy nehé za zélet, s számos méltánytalanság esik meg nap mint nap a jobb sorsra érdemes alacsony sorú népességgel. Az átmeneti pályakorrektor - helyzetéből okkal fakadóan - elsősorban identitásproblémákkal néz szembe: hogy lehetek én filmrendező, ha egyszer rapper vagyok? Hát úgy leginkább, hogy magabiztos használója vagyok nem is kevés filmes fogásnak. Ezért aztán kapunk itt gyorsított képeket, ugrálást előre s vissza az időben, mindenfelé bitangoló szálak összefonását, zenei betéteket dramaturgiai küldetésben. Csakhogy mindehhez nincs elég bátorság és jó forgatókönyv, a(z arietták elszánt füzéréből kibontott) sztorit túl jól ismerjük. Ebbe a cuccba beletolni Guy Richie-t vagy éppenséggel a Love Actuallyt azért is nagy marhaság, mert a rendezőnek láthatóan megvan a saját humora, drámai érzéke, hangulatfestő ereje, s hogy mily lendületes előadó, nem is kell részletezni. Így azt, hogy ügyes operai fináléja ellenére sem lett e műből vagány rapdalmű, csak a kezdők szeppentségének tudhatjuk be. Ben Drew bizonyára mutat még érdekes dolgokat.

Forgalmazza a Mozinet

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.