tévésmaci

Kakasviadal

  • tévésmaci
  • 2022. február 23.

Film

Amikor Sztupa és Troché már-már kényelmetlennek érezték az őket körülölelő nyugit, valóban idillinek tűnt a kép.

A közeli világvárosban fenntartott székházuk tetőteraszán ülték épp délutáni kávéjukat, semmi komolyabb vendégsereg, csak a szokott bűnözők, Ómafa és a földszinti kirgiz pékség ifjú tulajdonosnője. Hogy a Herbstsommer testvérek, Kese és Pityu ott voltak-e, én már meg nem mondom, Ómafa feljegyzéseiben is az áll, hogy vagy igen, vagy nem. Pintér és Mráz külszolgálatban. A többi tényleg a szokásos, almás pite, Fekete-erdő torta, zörgő bögrék. Olyan volt, mint a párbaj előtti csend, mely voltaképpen pont ilyen neszezés a poros város főutcáján. Végül Sztupa vesztette el a türelmét, villája hegyére szúrt a pite tésztarészéből egy csücsköt (normál esetben soha nem vetemedett szúrásra), s Troché felé fordult. Mondd csak, Troché, s közben gesztikulált a felpitézett villával, mondd csak, Troché, hogy van az, hogy te, ha álnévre lenne szükségünk, a Travist választanád? A múltkor mondtad, s azt is, hogy hosszú, majd elmagyarázod. Hát, most megkérnélek rá. Troché kikandikálva a csészéjéből, Sztupára pillantott. Sistergett az a tekintet. Ám ekkor váratlanul kicsúszott a kirgiz kisasszony száján a csodálkozás: Thrévissz… hogyhogy Thrévissz?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."