DVD

Kiégés

  • - kg -
  • 2016. június 5.

Film

Olyan ez, mintha Philip Roth találta volna ki: midőn az idős színész válságba kerül, mert mesterségbeli tudása cserbenhagyta, kipp-kopp, ki kopog ajtaján? Csinos, fiatal rajongó kopogtat, aki leszbikus létére is igen odaadón veti magát az életkedvét visszanyerő bácsi karjaiba. A jó hír az, hogy ezt az egészet valóban Philip Roth, a piszkos fantáziájú bácsik legnagyobb ismerője találta ki, a rossz meg az, hogy Kiégés című kisregénye, melyben az izgalmas kopogtatás megtörténik, az életmű középmezőnyébe is csak protekcióval fér be. A regényből készült filmben Greta Gerwig kopogtat és Al Pacino nyit ajtót – ígéretes felállás, noha mire idáig jutunk, Pacino tükörbe mormogott Shakes­peare-monológja sok kétséget nem hagy afelől, hogy műfajilag a nagy időskori Pacino-mormogások, a minden mást (sztorit, szereplőket) háttérbe szorító egotripek egy újabb példányával állunk szemben. Maga Roth sem bajlódott sokat a figurák hihetőségéért, a vén színész és a leszbikus leányzó kapcsolata papíron sem tűnt valami meggyőzőnek, itt sem tűnik annak. A film ennyiben hű maradt a könyvhöz, másban kicsit rontott rajta, noha a szándék – öniróniát a művelt közönségnek! – méltánylandó. Aki kitalálta (Pacino), hogy a hajdani nagy színészt egy hajdani nagy színész alakítsa, jó helyen kapizsgált, aki viszont eljátszotta (Pacino), a helyzetből fakadó irónia helyett egy Shakespeare-idézetekkel tarkított, színészi mesterkurzusban volt érdekelt. A legnagyobb hibát mégis az vétette, aki szókimondó szex (könyv) helyett villanyvasút-építésre (film) kárhoztatta szegény szereplőket.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.