Film

Nyomd, bébi, nyomd

  • - kg -
  • 2017. augusztus 6.

Film

Brit tudósok kimutatták, hogy a Föld szinte minden lakója legalább egyszer az életben találkozik azzal a jelenséggel, melyet a köznyelv csak úgy ismer: az idegesítően menő srác. Nem is egy srác ő, hanem egy srácnak nevezett kortünet, a napszemcsitől elválaszthatatlan, fülhallgatójától csak bírósági végzésre megváló, egykedvű kívülálló, egy ok nélkül lázadó okozat, de hogy minek is az okozata, azt tán maga sem tudja. A jelenség szinte bárhol felbukkanhat; a 79-es trolin éppúgy, mint az Északi-sarkon vagy a hollywoodi filmekben. Edgar Wright nem brit tudós, viszont brit filmrendező, egy Hollywoodba tévedt európai, aki szintén nagyon érzi a korszellemet. És nemcsak érzi, de tudja azt is, hogy filmet alapozni egy ilyen ködlovagra, az óceánon innen és túl is kimeríti a videóklip büntetőjogi kategóriáját, szóval, a napszemüveg és a fülhallgató mellé kell még valami. Például egy autó. Így lesz az idegesítően menő srácból idegesítően menő autós srác, aki körül ott tündököl a szokásos brahis bűnözői kör: nagy dumás vérengzők, akiknek mind van valami menő tikkjük. A srác a bankrablók sofőrje és nagybani zenebolond; ő is, a rablók is, az autópark is zenére mozognak, olyan laza minden, hogy majd szétesik. És szét is esik abban a pillanatban, ha a bankrablós musicalbetétek közben meg kell szólalnia valakinek. Ilyenkor ki-ki a legjobb tudása szerint érvényesül: Kevin Spacey majdhogynem golyó- és dialógusálló, bármit adnak is a szájába, az elég jól jön ki onnan. Hozzá képest mindenki más olyan kedvesen igyekvő. Miként az egész film is.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.