Film

Nyomd, bébi, nyomd

  • - kg -
  • 2017. augusztus 6.

Film

Brit tudósok kimutatták, hogy a Föld szinte minden lakója legalább egyszer az életben találkozik azzal a jelenséggel, melyet a köznyelv csak úgy ismer: az idegesítően menő srác. Nem is egy srác ő, hanem egy srácnak nevezett kortünet, a napszemcsitől elválaszthatatlan, fülhallgatójától csak bírósági végzésre megváló, egykedvű kívülálló, egy ok nélkül lázadó okozat, de hogy minek is az okozata, azt tán maga sem tudja. A jelenség szinte bárhol felbukkanhat; a 79-es trolin éppúgy, mint az Északi-sarkon vagy a hollywoodi filmekben. Edgar Wright nem brit tudós, viszont brit filmrendező, egy Hollywoodba tévedt európai, aki szintén nagyon érzi a korszellemet. És nemcsak érzi, de tudja azt is, hogy filmet alapozni egy ilyen ködlovagra, az óceánon innen és túl is kimeríti a videóklip büntetőjogi kategóriáját, szóval, a napszemüveg és a fülhallgató mellé kell még valami. Például egy autó. Így lesz az idegesítően menő srácból idegesítően menő autós srác, aki körül ott tündököl a szokásos brahis bűnözői kör: nagy dumás vérengzők, akiknek mind van valami menő tikkjük. A srác a bankrablók sofőrje és nagybani zenebolond; ő is, a rablók is, az autópark is zenére mozognak, olyan laza minden, hogy majd szétesik. És szét is esik abban a pillanatban, ha a bankrablós musicalbetétek közben meg kell szólalnia valakinek. Ilyenkor ki-ki a legjobb tudása szerint érvényesül: Kevin Spacey majdhogynem golyó- és dialógusálló, bármit adnak is a szájába, az elég jól jön ki onnan. Hozzá képest mindenki más olyan kedvesen igyekvő. Miként az egész film is.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.