Film

Nyomd, bébi, nyomd

  • - kg -
  • 2017. augusztus 6.

Film

Brit tudósok kimutatták, hogy a Föld szinte minden lakója legalább egyszer az életben találkozik azzal a jelenséggel, melyet a köznyelv csak úgy ismer: az idegesítően menő srác. Nem is egy srác ő, hanem egy srácnak nevezett kortünet, a napszemcsitől elválaszthatatlan, fülhallgatójától csak bírósági végzésre megváló, egykedvű kívülálló, egy ok nélkül lázadó okozat, de hogy minek is az okozata, azt tán maga sem tudja. A jelenség szinte bárhol felbukkanhat; a 79-es trolin éppúgy, mint az Északi-sarkon vagy a hollywoodi filmekben. Edgar Wright nem brit tudós, viszont brit filmrendező, egy Hollywoodba tévedt európai, aki szintén nagyon érzi a korszellemet. És nemcsak érzi, de tudja azt is, hogy filmet alapozni egy ilyen ködlovagra, az óceánon innen és túl is kimeríti a videóklip büntetőjogi kategóriáját, szóval, a napszemüveg és a fülhallgató mellé kell még valami. Például egy autó. Így lesz az idegesítően menő srácból idegesítően menő autós srác, aki körül ott tündököl a szokásos brahis bűnözői kör: nagy dumás vérengzők, akiknek mind van valami menő tikkjük. A srác a bankrablók sofőrje és nagybani zenebolond; ő is, a rablók is, az autópark is zenére mozognak, olyan laza minden, hogy majd szétesik. És szét is esik abban a pillanatban, ha a bankrablós musicalbetétek közben meg kell szólalnia valakinek. Ilyenkor ki-ki a legjobb tudása szerint érvényesül: Kevin Spacey majdhogynem golyó- és dialógusálló, bármit adnak is a szájába, az elég jól jön ki onnan. Hozzá képest mindenki más olyan kedvesen igyekvő. Miként az egész film is.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

Az öntudat napjai

A a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.

Utat tört magának

Tasó Lászlót 2022-ben még szavazati rekorddal választották országgyűlési képviselővé, jövőre már csak listán indítja a Fidesz–KDNP. Nyíradonyban, ahol harminc éve lett polgármester, és ahová dőlt az uniós pénz, az új vezetés kifizetetlen közvilágítási számlával, büntetőeljárásokkal szembesült, továbbá azzal, mi minden függ a képviselőtől.