Film

Romazuri

  • Cegelnyik Natália
  • 2017. augusztus 6.

Film

A mérsékelten sikeres liberális író (Christian Clavier) igencsak meglepődik, amikor egy kilencfős roma család bekéredzkedik a tisztes polgári életet élő családja kertjébe. Emiatt persze csak magát okolhatja, hiszen legújabb, menekültbarát könyvét reklámozva egy televíziós vitaműsorban fennhangon jelentette ki: otthonában tárt karokkal vár minden rászorulót. Az írói siker érdekében a szavakat tettek követik, a romák pillanatok alatt megtalálják slampos lakókocsijuk és malacuk helyét a tökéletesen gondozott kert közepén. A helyzetkomikum adott, kezdődhet a vígjáték!

Öntörvényű romák – semmiképpen sem cigányok! – és képmutató francia értelmiségiek próbálnak összecsiszolódni több-kevesebb sikerrel, de az eredmény sajna még csak nem is szórakoztató. A szándékosan túlírt, elnagyolt figurákkal ugyanis nem történik tulajdonképpen semmi, viszont egytől egyig szerfelett ellenszenvesek is. Nem tudunk odaállni senki mellé, nem tudunk nevetni senkin, minden bántóan ismerős már.

Akárcsak egy rendes szatíránál, a polkorrektséget itt is elfelejthetjük, a romák lopnak, hazudnak, koszosak és rágcsálókat esznek, a baloldali értelmiség indiai rabszolgát tart, és félelmében elrejti értékeit a vendégek elől, a szélsőjobbot képviselő ellenfél pedig valamiért homoszexuális. Philippe de Chauveron rendező könnyed társadalom­kritikát szeretne mutatni, de az általánosításokon és a közhelyes ábrázoláson nem jut túl, így nem is igazán sikerül meggörbíteni a tükröt. A filmet még Christian Clavier játéka sem tudja megmenteni.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.