Film

Pénzes cápa

  • - kg -
  • 2016. július 9.

Film

George Clooney idén egyszer már csinált hülyét magából önként és dalolva, amikor a Coen testvéreknél bohóckodott mint bután vigyorgó hollywoodi húzónév (Ave, Cézár!), ám azt még egy Clooney kaliberű sztár sem engedheti meg magának, hogy ugyanabban a naptári évben kétszer is fullba nyomja a kretént. A Pénzes cápában (rendezte: Jodie Foster) ismét az őszes halántékú bonvivánt, a sármőr Clooney-t kapjuk deluxe kiszerelésben.  Ő a cinikus nagymenő, a tévés celebrity, aki mielőtt emberré válna, „mensch” lenne belőle, bennfentes somolygással, behízelgőn osztogatja befektetési tanácsait táncoslányok karéjában. Clooney bizonyára álmából felriasztva is tökéletesen hozná a védjegyévé lett figurát, ami jól is van így, amíg senki nem jön azzal, hogy itt most valami újat mutat a népeknek. Nem, nem mutatnak semmi újat, a régit viszont jól nyomják: azt is elnéznénk napestig, hogy Clooney mint kekeckedik az adásrendező Julia Robertsszel, miként azt is elnézzük szívesen, hogy Clooney-t tévés királykodása közepette egy fegyveres kisember zavarja meg élő egyenes adásban. A queensi kisegzisztencia mi mást is akarhatna, mint amit Ádám & Éva óta a rendszer minden kisemmizettje: egy kis igazságot prime time-ban. Ha nem megy másképp, és nem megy, mert a rendszer gaz és nyomorba dönt, hát, pisztollyal.  Ez az a film, amiben mindenkinek az arcára van írva, hogy ki hány golyóval végzi; nincs itt, kérem, semmi meglepetés, ha az nem számít annak, hogy az ambiciózus rendezőként indult Foster milyen kellemesen gondolatszegény, olajozott túszdrámát rendezett.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.