Film

Pénzes cápa

  • - kg -
  • 2016. július 9.

Film

George Clooney idén egyszer már csinált hülyét magából önként és dalolva, amikor a Coen testvéreknél bohóckodott mint bután vigyorgó hollywoodi húzónév (Ave, Cézár!), ám azt még egy Clooney kaliberű sztár sem engedheti meg magának, hogy ugyanabban a naptári évben kétszer is fullba nyomja a kretént. A Pénzes cápában (rendezte: Jodie Foster) ismét az őszes halántékú bonvivánt, a sármőr Clooney-t kapjuk deluxe kiszerelésben.  Ő a cinikus nagymenő, a tévés celebrity, aki mielőtt emberré válna, „mensch” lenne belőle, bennfentes somolygással, behízelgőn osztogatja befektetési tanácsait táncoslányok karéjában. Clooney bizonyára álmából felriasztva is tökéletesen hozná a védjegyévé lett figurát, ami jól is van így, amíg senki nem jön azzal, hogy itt most valami újat mutat a népeknek. Nem, nem mutatnak semmi újat, a régit viszont jól nyomják: azt is elnéznénk napestig, hogy Clooney mint kekeckedik az adásrendező Julia Robertsszel, miként azt is elnézzük szívesen, hogy Clooney-t tévés királykodása közepette egy fegyveres kisember zavarja meg élő egyenes adásban. A queensi kisegzisztencia mi mást is akarhatna, mint amit Ádám & Éva óta a rendszer minden kisemmizettje: egy kis igazságot prime time-ban. Ha nem megy másképp, és nem megy, mert a rendszer gaz és nyomorba dönt, hát, pisztollyal.  Ez az a film, amiben mindenkinek az arcára van írva, hogy ki hány golyóval végzi; nincs itt, kérem, semmi meglepetés, ha az nem számít annak, hogy az ambiciózus rendezőként indult Foster milyen kellemesen gondolatszegény, olajozott túszdrámát rendezett.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.