Film

Pénzes cápa

  • - kg -
  • 2016. július 9.

Film

George Clooney idén egyszer már csinált hülyét magából önként és dalolva, amikor a Coen testvéreknél bohóckodott mint bután vigyorgó hollywoodi húzónév (Ave, Cézár!), ám azt még egy Clooney kaliberű sztár sem engedheti meg magának, hogy ugyanabban a naptári évben kétszer is fullba nyomja a kretént. A Pénzes cápában (rendezte: Jodie Foster) ismét az őszes halántékú bonvivánt, a sármőr Clooney-t kapjuk deluxe kiszerelésben.  Ő a cinikus nagymenő, a tévés celebrity, aki mielőtt emberré válna, „mensch” lenne belőle, bennfentes somolygással, behízelgőn osztogatja befektetési tanácsait táncoslányok karéjában. Clooney bizonyára álmából felriasztva is tökéletesen hozná a védjegyévé lett figurát, ami jól is van így, amíg senki nem jön azzal, hogy itt most valami újat mutat a népeknek. Nem, nem mutatnak semmi újat, a régit viszont jól nyomják: azt is elnéznénk napestig, hogy Clooney mint kekeckedik az adásrendező Julia Robertsszel, miként azt is elnézzük szívesen, hogy Clooney-t tévés királykodása közepette egy fegyveres kisember zavarja meg élő egyenes adásban. A queensi kisegzisztencia mi mást is akarhatna, mint amit Ádám & Éva óta a rendszer minden kisemmizettje: egy kis igazságot prime time-ban. Ha nem megy másképp, és nem megy, mert a rendszer gaz és nyomorba dönt, hát, pisztollyal.  Ez az a film, amiben mindenkinek az arcára van írva, hogy ki hány golyóval végzi; nincs itt, kérem, semmi meglepetés, ha az nem számít annak, hogy az ambiciózus rendezőként indult Foster milyen kellemesen gondolatszegény, olajozott túszdrámát rendezett.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.