Film

Alice Tükörországban

Film

Feldolgozásokkal teli a padlás, meg folytatásokkal is. Egy feldolgozás folytatása, ami mögül még a kezdeti lelkesedést biztosító Tim Burton is kihátrál, semmiképp sem ad okot nagy reményekre. Caroll őrült meséjének első része 3D-mámorral és csupaszín vizuális orgiával jött, most meg itt a sok manír és az üres maszkabál. Alice már felnőtt és visszatér kedves és fékevesztett barátaihoz, akik közül most épp az Őrült Kalapos szorul megmentésre. Fel kell keresni Időt, s szembesülni a tér-idő kontinuum csodavilágban is érzékelhető problémáival. Ez rendben is volna, nem túl izgalmas, de kedveskedésnek elmegy. Idő figurája ráadásul az egyetlen élvezhető nóvum, amit a film fel tud mutatni – Sacha Baron Cohen meglepő, ráadásul kitűnő választás. Mia Wasikowska túlnyomórészt semmilyen, a Kalapos félfőszerepére emelkedett Depp pedig bosszantóan semmitmondó a sok festék mögött. Helena Bonham Carter sem hoz újat, de ő azt is jól csinálja. Üres képeskönyv lehetne az új Alice, ha nem lenne egyetlen dolog, ami miatt azért mégis szerethető: a Disney rajzolói az utóbbi időben ugyanis valami nagyon is jó irányt vettek. Nem a színkavalkádról van szó, és az első részben már bőven kimaxolt szürreálról, hanem a művészettörténet csodájáról. A német­alföldi portréfestészettől kezdve a gótikus templombelsőig belefuthatunk bármibe, s mindezeket roppant ügyesen értelmezik újra, forgatják át a szokatlanba, lesz belőlük óraművön alapuló steampunk kastély. És ezt nagyon jó nézni.
A többit meg felejtsük el.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.