Film

Alice Tükörországban

Film

Feldolgozásokkal teli a padlás, meg folytatásokkal is. Egy feldolgozás folytatása, ami mögül még a kezdeti lelkesedést biztosító Tim Burton is kihátrál, semmiképp sem ad okot nagy reményekre. Caroll őrült meséjének első része 3D-mámorral és csupaszín vizuális orgiával jött, most meg itt a sok manír és az üres maszkabál. Alice már felnőtt és visszatér kedves és fékevesztett barátaihoz, akik közül most épp az Őrült Kalapos szorul megmentésre. Fel kell keresni Időt, s szembesülni a tér-idő kontinuum csodavilágban is érzékelhető problémáival. Ez rendben is volna, nem túl izgalmas, de kedveskedésnek elmegy. Idő figurája ráadásul az egyetlen élvezhető nóvum, amit a film fel tud mutatni – Sacha Baron Cohen meglepő, ráadásul kitűnő választás. Mia Wasikowska túlnyomórészt semmilyen, a Kalapos félfőszerepére emelkedett Depp pedig bosszantóan semmitmondó a sok festék mögött. Helena Bonham Carter sem hoz újat, de ő azt is jól csinálja. Üres képeskönyv lehetne az új Alice, ha nem lenne egyetlen dolog, ami miatt azért mégis szerethető: a Disney rajzolói az utóbbi időben ugyanis valami nagyon is jó irányt vettek. Nem a színkavalkádról van szó, és az első részben már bőven kimaxolt szürreálról, hanem a művészettörténet csodájáról. A német­alföldi portréfestészettől kezdve a gótikus templombelsőig belefuthatunk bármibe, s mindezeket roppant ügyesen értelmezik újra, forgatják át a szokatlanba, lesz belőlük óraművön alapuló steampunk kastély. És ezt nagyon jó nézni.
A többit meg felejtsük el.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.