Film

Percy Jackson - Szörnyek tengere

Film

A világnak nyilván nagy szüksége volt még egy példányra a néhol sötét tónusú, ám vértelen akciójelenetekkel és illedelmes szlenggel operáló tinifantasy zsánerben fogant műalkotások népes táborából (Éhezők viadala, A végzet ereklyéi, Alkonyat).

Ezért aztán Percy Jackson, e kétballábas Poszeidón-ivadék és Harry Potter-klón kapott egy folytatást, mely tovább fűzi az előző rész fonalát: a görög mitológia most is egyfajta kulturális bolhapiacként funkcionál, melyből a posztmodern jegyében bátran válogathatunk, illetve vegyíthetjük több-kevesebb ötletességgel a kortárs amerikai kultúrával (például Hermész mint futárszolgálat-vezető, nektár mint pia).

Itt is ismert felnőtt színészek (Stanley Tucci, Nathan Fillion) égetik magukat a kevéssé tehetséges gyerekszínészek mellett (Logan Lerman láthatóan egy egész karriert készül felépíteni cuki középszerűségére). Szerencsére az akciójelenetekre legalább nem lehet panasz, pörögnek, s megvannak a kötelező tinifilmtoposzok is (mókamester, balfék csapattag, szemérmesen bontakozó szerelmi szál, a The Funhouse c. slashert idéző vidámparki helyszín), sorjáznak a mérsékelten vicces, de kötelezően PC szóviccek, s az ifjú nézők nem túl bonyolult tanulsággal is gazdagodnak a végén. Nem fogják elhinni, még zombik is vannak.

Közben két világnézet áll szemben egymással: alávessük-e magunkat a sorsszerűségnek (görög út), vagy vegyük kezünkbe önnön végzetünk irányítását (amerikai)? Percy végül jó amerikaiként önerőből lesz hérosz, de ez a filmet nem menti meg. Folytatni fogják.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.