DVD

Pótterápia

Film

A recept egyszerű: vegyünk egy húszas évei végén járó szőke szinglit, aki az elköteleződésnél csak attól retteg jobban, ha a terapeutája nyaralni megy. Mivel ez a szörnyű eset hamar be is következik, hősünknek nem akad jobb dolga a manhattani nyárban, mint barátnőjével önsegítő terápiás csoportot szervezni. Így a történethez hozzáadhatunk még néhány önmagával küzdő mellékszereplőt is, például a kapcsolatfüggő naivát, a párjára kevés időt fordító üzletembert, a szerencsétlen elváltat, a szexközpontú ficsúrt, a történetükből profitálni akaró írónőt és még sorolhatnánk. Mindezt még locsoljuk le egy kis romantikus mázzal, s tekerjük meg a szálakat, hogy a végén a csoport nagy része egymásra találjon és legyőzze félelmeit!

Tamara Tunie filmje akár jól is elsülhetne, hiszen az alapötlet éppen adna némi lehetőséget arra, hogy hozzáértők egy igazán mókás vígjátékot kerekíthessenek belőle, de jól megrajzolt figurák, igazi problémák és ügyesen szálazott konfliktusok helyett most csupán gyenge sablonokra futja. Amolyan színfoltnak a film elején két mondatra feltűnő Whoopy Goldberget említhetjük, és nagy jóindulattal a férfi főszerepet játszó Justin Kirköt, akin néha elmosolyodhatunk.

E szerencsétlen filmen nem segítenek a vad akciófilmeket idéző gyors svenkek és furcsa vágások sem, bár ha másra nem, legalább ezekre felkaphatja a fejét olykor a néző. A Pótterápia összességében könnyed, ám sokadik kategóriás romkom, ami ha nagyon muszáj, egyszer fogyasztható. De ha akad más nyáresti programunk, inkább válasszuk azt.

Forgalmazza a Gamma Home Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.