DVD

Pótterápia

Film

A recept egyszerű: vegyünk egy húszas évei végén járó szőke szinglit, aki az elköteleződésnél csak attól retteg jobban, ha a terapeutája nyaralni megy. Mivel ez a szörnyű eset hamar be is következik, hősünknek nem akad jobb dolga a manhattani nyárban, mint barátnőjével önsegítő terápiás csoportot szervezni. Így a történethez hozzáadhatunk még néhány önmagával küzdő mellékszereplőt is, például a kapcsolatfüggő naivát, a párjára kevés időt fordító üzletembert, a szerencsétlen elváltat, a szexközpontú ficsúrt, a történetükből profitálni akaró írónőt és még sorolhatnánk. Mindezt még locsoljuk le egy kis romantikus mázzal, s tekerjük meg a szálakat, hogy a végén a csoport nagy része egymásra találjon és legyőzze félelmeit!

Tamara Tunie filmje akár jól is elsülhetne, hiszen az alapötlet éppen adna némi lehetőséget arra, hogy hozzáértők egy igazán mókás vígjátékot kerekíthessenek belőle, de jól megrajzolt figurák, igazi problémák és ügyesen szálazott konfliktusok helyett most csupán gyenge sablonokra futja. Amolyan színfoltnak a film elején két mondatra feltűnő Whoopy Goldberget említhetjük, és nagy jóindulattal a férfi főszerepet játszó Justin Kirköt, akin néha elmosolyodhatunk.

E szerencsétlen filmen nem segítenek a vad akciófilmeket idéző gyors svenkek és furcsa vágások sem, bár ha másra nem, legalább ezekre felkaphatja a fejét olykor a néző. A Pótterápia összességében könnyed, ám sokadik kategóriás romkom, ami ha nagyon muszáj, egyszer fogyasztható. De ha akad más nyáresti programunk, inkább válasszuk azt.

Forgalmazza a Gamma Home Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.