Film

Renegátok

Film

Megint jönnek a tökös amerikaiak, és megmentik a tehetetlen, gyenge (európai) őslakosokat. Ahogy tették ezt már nem egy, de két világháborúban (ezt nem mulasztják el deklarálni itt sem). A különbség annyi, hogy most nem amerikai filmesek egzotizálnak, hanem (részben) európaiak önegzotizálnak (a forgatókönyv egyik elkövetője Luc Besson, a produkció pedig német–francia együttműködésben készült, nemzetközi szereplőgárdával).

A cél talán valami modernizált Kelly hősei-történet, ahol egy maroknyi renegát amerikai katona igyekszik megkaparintani magának a náci aranyat. A háttér (és valóban csak az) a délszláv háború, mely vázlatosan összefonódik a második világháborúval (a nácik egy víz alá került bosnyák városban hagyják elrabolt zsákmányukat). Egy akciófilmen nyilvánvalóan botorság történelmi hitelességet és mélységet számon kérni, de a két háború pusztítása valóban csak a mesebeli arany és egy szomorú szemű bosnyák leány meg egy – James Bond-gonosz összetettségével felruházott – szerb parancsnok képében jelenik meg. De nem a történelem az egyetlen kétdimenziós a filmben, a figurák is azok.

Az egyetlen akciófilmes alkotórész, mely hellyel-közzel működik, az maga az akció: a víz alatti hajsza vagy a cselekményt indító tankrablás kimondottan izgalmasra sikerült, bár a nagy leszámolásnak zavaróan hamar véget vet egy harci helikopter. A Renegátok ezt leszámítva fájó kiszámíthatósággal csordogál, ráadásul a víz alatti furkálás-pakolászás még unalmas is (ami halálos bűn a műfajban), az ún. humora pedig kimondottan erőltetett.

Forgalmazza a Big Bang Média

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.