Film

R.I.P.D. - Szellemzsaruk

  • - kg -
  • 2013. augusztus 25.

Film

Nem kell sokáig feszengeni, hogy itt a M.I.B. (Men in Black) garázdaságból elkövetett lenyúlása folyik, csak addig, míg ki nem derül, mennyire nem megy sem a lazaság, sem a viccelődés a R.I.P.D. (Rest in Peace Department) című képregényfilmnek.

Próbálgatják ezt a laza vicces tónust, próbálgatják, de csak nem megy nekik; szerencse, hogy még idejében jön a fordulópont, ott körülbelül, amikor Ryan Reynolds (tök olyan, mint a Gosling, csak eggyel kevesebb nézése van) előtt nem a mennyek országa, hanem egy túlvilági rendőrőrs kicsit sem vicces, futurisztikusan retró belvilága nyílik meg. És itt, amikor a frissen halott bostoni zsarut összepárosítják a régóta halott vadnyugati erővel, és Jeff Bridges is színre lép, mint A félszeműben alakított szerepének poénra vett mása, itt végre, huss! Elillan az összehasonlítási kényszer a Men in Blackkel, és kezdetét veszi a perverz élvezet, mely csakis akkor veszi elő az embert, ha egy filmben semmi, de tényleg semmi sem úgy alakul, ahogy azt a készítők eltervezték. Csak rontaná az élvezetet, ha egy poén netán működni kezdene, vagy ritmusra járna akár egyetlenegy akciójelenet is - ez végképp betenne az élvezetnek, ez esetben valóban jöhetne a méricskélés, hogy ez most mennyiben jobb-rosszabb a Men in Blacknél. Szerencsére semmi ilyen nem történik: Jeff Bridges morog, ahogy csak ő tud, de sosincs szinkronban senkivel, se díszlettel, se emberrel, mellette meg ott poroszkál Reynolds, aki viszont inkább díszlet, mint ember - egy film, amiben ennyire semmi sem működik, kész művészet.

Az UIP-Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."