Film

R.I.P.D. - Szellemzsaruk

  • - kg -
  • 2013. augusztus 25.

Film

Nem kell sokáig feszengeni, hogy itt a M.I.B. (Men in Black) garázdaságból elkövetett lenyúlása folyik, csak addig, míg ki nem derül, mennyire nem megy sem a lazaság, sem a viccelődés a R.I.P.D. (Rest in Peace Department) című képregényfilmnek.

Próbálgatják ezt a laza vicces tónust, próbálgatják, de csak nem megy nekik; szerencse, hogy még idejében jön a fordulópont, ott körülbelül, amikor Ryan Reynolds (tök olyan, mint a Gosling, csak eggyel kevesebb nézése van) előtt nem a mennyek országa, hanem egy túlvilági rendőrőrs kicsit sem vicces, futurisztikusan retró belvilága nyílik meg. És itt, amikor a frissen halott bostoni zsarut összepárosítják a régóta halott vadnyugati erővel, és Jeff Bridges is színre lép, mint A félszeműben alakított szerepének poénra vett mása, itt végre, huss! Elillan az összehasonlítási kényszer a Men in Blackkel, és kezdetét veszi a perverz élvezet, mely csakis akkor veszi elő az embert, ha egy filmben semmi, de tényleg semmi sem úgy alakul, ahogy azt a készítők eltervezték. Csak rontaná az élvezetet, ha egy poén netán működni kezdene, vagy ritmusra járna akár egyetlenegy akciójelenet is - ez végképp betenne az élvezetnek, ez esetben valóban jöhetne a méricskélés, hogy ez most mennyiben jobb-rosszabb a Men in Blacknél. Szerencsére semmi ilyen nem történik: Jeff Bridges morog, ahogy csak ő tud, de sosincs szinkronban senkivel, se díszlettel, se emberrel, mellette meg ott poroszkál Reynolds, aki viszont inkább díszlet, mint ember - egy film, amiben ennyire semmi sem működik, kész művészet.

Az UIP-Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.