Film

R.I.P.D. - Szellemzsaruk

  • - kg -
  • 2013. augusztus 25.

Film

Nem kell sokáig feszengeni, hogy itt a M.I.B. (Men in Black) garázdaságból elkövetett lenyúlása folyik, csak addig, míg ki nem derül, mennyire nem megy sem a lazaság, sem a viccelődés a R.I.P.D. (Rest in Peace Department) című képregényfilmnek.

Próbálgatják ezt a laza vicces tónust, próbálgatják, de csak nem megy nekik; szerencse, hogy még idejében jön a fordulópont, ott körülbelül, amikor Ryan Reynolds (tök olyan, mint a Gosling, csak eggyel kevesebb nézése van) előtt nem a mennyek országa, hanem egy túlvilági rendőrőrs kicsit sem vicces, futurisztikusan retró belvilága nyílik meg. És itt, amikor a frissen halott bostoni zsarut összepárosítják a régóta halott vadnyugati erővel, és Jeff Bridges is színre lép, mint A félszeműben alakított szerepének poénra vett mása, itt végre, huss! Elillan az összehasonlítási kényszer a Men in Blackkel, és kezdetét veszi a perverz élvezet, mely csakis akkor veszi elő az embert, ha egy filmben semmi, de tényleg semmi sem úgy alakul, ahogy azt a készítők eltervezték. Csak rontaná az élvezetet, ha egy poén netán működni kezdene, vagy ritmusra járna akár egyetlenegy akciójelenet is - ez végképp betenne az élvezetnek, ez esetben valóban jöhetne a méricskélés, hogy ez most mennyiben jobb-rosszabb a Men in Blacknél. Szerencsére semmi ilyen nem történik: Jeff Bridges morog, ahogy csak ő tud, de sosincs szinkronban senkivel, se díszlettel, se emberrel, mellette meg ott poroszkál Reynolds, aki viszont inkább díszlet, mint ember - egy film, amiben ennyire semmi sem működik, kész művészet.

Az UIP-Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.