Tévétorrent

Rise

Film

Van egy foci kontra színjátszó kör tengelyen megosztott gimnáziumunk és városunk, feljavítva egy kiégett irodalomtanárral. A foci szerencsénkre amerikai; de az alapprobléma mégsem ismeretlen: két tanár küzd a gyerekekért és a színház szeretetéért egy alapvetően a sportra épülő közösségben. Ez az egyik szál. A másik az, amit úgy hívunk, felnövés, vagy úgy, hogy tinédzserkor, mely mindig éppolyan, mint egy musical: amíg tart, bele lehet halni, aztán már csak ködös és jó esetben mosolyogtató emlék lesz.Persze nem minden tiniprobléma múlik el ilyen egyszerűen, és a készítők épp a nehezen múlókra koncentráltak. S bár igyekeznek mindezt a musicalt színpadra állító iskolai próbák dallamos köntösébe csavargatni, azért adódnak komoly téttel járó játszmák itt a fiatalkori alkoholizmustól kezdve a transzgenderig. Mindennek levezénylése az irodalomtanár dolga lesz, aki megelégelve a felszínes színházi tevékenységet, letaszítja elődjét a kelléktrónról, és a Grease helyett a Tavaszébredés című musicalt tűzi műsorra. Veszélyes éleslátással találja meg a szereplőket, és aki tinédzserkorában megfordult egy színjátszó körben, tudhatja, hogy nem feltétlenül lesz ennek jó vége. Hiszen olyan játék ez, amelynek sosem a darab, hanem az önismeret a célja. Tanárunk pedig úgy játszik a keze közé került sorsokkal, mintha azok is csak színházi kellékek lennének. A sorozat erénye, hogy az ebből fakadó felelősséget nem elkenni akarja, inkább megpróbál ráébreszteni. De közben azért ez mégiscsak egy szimpla musicalsorozat, gimnazistákról.

Magyar felirat: Menzer


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."