Film

Rögtönzött szerelem

  • - kg -
  • 2017. december 16.

Film

A múlt csütörtökig elég menő volt stand-up komikusnak lenni, aztán megérkeztek a hírek a világ legmenőbb stand-uposáról, és lehervadt a mosoly a Louis CK-rajongók képéről. A miénkről is. Irigyeljük a múlt csütörtöki kritikaírókat, nekik még nem kellett ezzel számolniuk, amikor párhuzamot vontak a The Big Sick (hagyjuk már a rögtönzött szerelmet!) című amerikai romkom és Louis agyondicsért tévésorozata, a Louie között: igen, mindkettő ugyanonnan indul és ugyanoda érkezik, a stand-uposok világába, és mindkettő hőse a saját életével játszik; erősen önéletrajzi minden. Ezúttal egy Kumail Nanjiani nevű pakisztáni-amerikai komikus alakít egy Kumail nevű pakisztáni-amerikai komikust, de amikor Kumail Kumailja lejön a színpadról, egy nagyon is jól nevelt vicces-romantikus valamibe gyalogol bele. Louis Louie-ja ennél jóval mélyebbre ment, de felejtsük el az összehasonlítgatást, mert még elmegyünk a lényeg mellett. A The Big Sick ugyanis tökéletesen játssza ki az olyan standard vígjátéki helyzetekben rejlő poénokat, mint a „stand-upos és lány találkozik”, a „stand-upos és lány egymásba szeret” és a „stand-upos és lány szakít”, és az olyan kevésbé vígjátéki fordulatokkal is remekül bánik, mint a „lány kómába esik” és a „fiú a kórházban megismerkedik exe szüleivel”. Igen, tudjuk, kutyával, gyerekkel, kómával minden eladható, de a The Big Sickben minden klappol, a poénoktól a szívszaggatásig, Kumail nagyon pakisztáni családtagjaitól (csupa remek alakítás), Kumail szerelmének nagyon amerikai családtagjaiig (csupa remek alakítás).

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.