Film

Rögtönzött szerelem

  • - kg -
  • 2017. december 16.

Film

A múlt csütörtökig elég menő volt stand-up komikusnak lenni, aztán megérkeztek a hírek a világ legmenőbb stand-uposáról, és lehervadt a mosoly a Louis CK-rajongók képéről. A miénkről is. Irigyeljük a múlt csütörtöki kritikaírókat, nekik még nem kellett ezzel számolniuk, amikor párhuzamot vontak a The Big Sick (hagyjuk már a rögtönzött szerelmet!) című amerikai romkom és Louis agyondicsért tévésorozata, a Louie között: igen, mindkettő ugyanonnan indul és ugyanoda érkezik, a stand-uposok világába, és mindkettő hőse a saját életével játszik; erősen önéletrajzi minden. Ezúttal egy Kumail Nanjiani nevű pakisztáni-amerikai komikus alakít egy Kumail nevű pakisztáni-amerikai komikust, de amikor Kumail Kumailja lejön a színpadról, egy nagyon is jól nevelt vicces-romantikus valamibe gyalogol bele. Louis Louie-ja ennél jóval mélyebbre ment, de felejtsük el az összehasonlítgatást, mert még elmegyünk a lényeg mellett. A The Big Sick ugyanis tökéletesen játssza ki az olyan standard vígjátéki helyzetekben rejlő poénokat, mint a „stand-upos és lány találkozik”, a „stand-upos és lány egymásba szeret” és a „stand-upos és lány szakít”, és az olyan kevésbé vígjátéki fordulatokkal is remekül bánik, mint a „lány kómába esik” és a „fiú a kórházban megismerkedik exe szüleivel”. Igen, tudjuk, kutyával, gyerekkel, kómával minden eladható, de a The Big Sickben minden klappol, a poénoktól a szívszaggatásig, Kumail nagyon pakisztáni családtagjaitól (csupa remek alakítás), Kumail szerelmének nagyon amerikai családtagjaiig (csupa remek alakítás).

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Séta a Holdon

A miniszterelnök május 9-i tihanyi beszédével akkora lehetőséget kínált fel Magyar Péternek a látványos politikai reagálásra, hogy az még a Holdról is látszott.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.

Egyszerű világpolgár, hídépítő

  • Mártonffy Marcell

Észak-amerikai pápára senki sem számított. Íratlan szabály volt – állítják bennfentesek –, hogy jezsuita és amerikai szóba sem jöhet. A szilárd alapelv egyik fele 2013-ban, másik fele 2025. május 8-án dőlt meg. A Chicago környékéről származó Robert Francis Prevost bíboros a megbízható szakértők listáján sem szerepelt a legesélyesebbek között. A fehér füst azonban meglepően hamar előgomolygott a Sixtus-kápolna ideiglenes kéményéből.