Film

Rögtönzött szerelem

  • - kg -
  • 2017. december 16.

Film

A múlt csütörtökig elég menő volt stand-up komikusnak lenni, aztán megérkeztek a hírek a világ legmenőbb stand-uposáról, és lehervadt a mosoly a Louis CK-rajongók képéről. A miénkről is. Irigyeljük a múlt csütörtöki kritikaírókat, nekik még nem kellett ezzel számolniuk, amikor párhuzamot vontak a The Big Sick (hagyjuk már a rögtönzött szerelmet!) című amerikai romkom és Louis agyondicsért tévésorozata, a Louie között: igen, mindkettő ugyanonnan indul és ugyanoda érkezik, a stand-uposok világába, és mindkettő hőse a saját életével játszik; erősen önéletrajzi minden. Ezúttal egy Kumail Nanjiani nevű pakisztáni-amerikai komikus alakít egy Kumail nevű pakisztáni-amerikai komikust, de amikor Kumail Kumailja lejön a színpadról, egy nagyon is jól nevelt vicces-romantikus valamibe gyalogol bele. Louis Louie-ja ennél jóval mélyebbre ment, de felejtsük el az összehasonlítgatást, mert még elmegyünk a lényeg mellett. A The Big Sick ugyanis tökéletesen játssza ki az olyan standard vígjátéki helyzetekben rejlő poénokat, mint a „stand-upos és lány találkozik”, a „stand-upos és lány egymásba szeret” és a „stand-upos és lány szakít”, és az olyan kevésbé vígjátéki fordulatokkal is remekül bánik, mint a „lány kómába esik” és a „fiú a kórházban megismerkedik exe szüleivel”. Igen, tudjuk, kutyával, gyerekkel, kómával minden eladható, de a The Big Sickben minden klappol, a poénoktól a szívszaggatásig, Kumail nagyon pakisztáni családtagjaitól (csupa remek alakítás), Kumail szerelmének nagyon amerikai családtagjaiig (csupa remek alakítás).

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.