DVD

Rolling Thunder

  • - kg -
  • 2013. július 27.

Film

Ki ne emlékezne a hetvenes évek hollywoodi filmművészetének klasszikus alakjára, a nyitott tetős, tűzpiros Cadillackel furikázó vietnami veteránra, a hanoi hadifogolytáborban minden létező kínzást elviselő, hazatérvén is harcban álló katonára, a valamennyi ismert Vietnam-szindrómával terhelt, s mindet a napszemüvege mögé rejtő, rezzenéstelen arcú amerikaira, az élesre reszelt kampókezével puskája csövét fűrészelő bosszúállóra, Charles Rane őrnagyra? Ugye, hogy senki sem!

John Flynn 1977-es opusa állandó vendége az olyan listáknak, melyeken az elfeledett amerikai filmremekek szomorkodnak, olyanok, mint a Cutter útja, a Száguldás a semmibe, a Fat City, a The Last Movie vagy a Melvin és Howard. Flynn filmjét éppúgy vetítheti a háborúellenes és a Fegyverbe! filmklub, a militáns lövészegylet és a cowboy-mentalitást elítélő varrókör. Az a szép benne, hogy mindkét tábor tagjai megtalálhatják a maguk számítását, de egy rakás olyan jelenetet is, melyeknél kénytelenek lesznek fintorogni. Talán azért sem lett siker a film, s világsztár a fia és felesége legyilkolását véres bosszúval megtorló veteránt alakító William Devane, mert a Rolling Thunder elég kétértelműen játszik az ölés örömével: miközben épp elég erőszakot, cowboyromantikát és öntörvényű kivégzést kínál fel a jövő kis Rambo-rajongóinak, jól le is hülyézi őket mint otthonukban pöffeszkedő, rasszista kispolgárokat. Jó amerikai talán csak egy van a filmben, egy kissé kurvoid s nagyon szőke nőszemély - csoda-e, ha úgy beszélünk a filmről, mint elfeledett gyöngyszemről.

Forgalmazza a Fantasy Film

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”