Film

Rossz szomszédság 2.

  • - kg -
  • 2016. június 19.

Film

Semmi esetre sem szeretnénk azt a látszatot kelteni, mintha a Rossz szomszédság 2.-ben több lenne néhány jól irányzott tamponos/drogos/hányós/dildós poénnál. Ám annyit azért magunk közt megjegyeznénk, mielőtt belekezdenénk a mű elemzésébe, hogy az amerikai egyetemek belvilága, a fraternityk és sororityk sajátos szabályrendszere, be- és kiközösítő hierarchiája, melyre a maga tamponos-drogos-dildós módján a Rossz szomszédság összes része (nem szabadna megállni kettőnél) is rávilágít, kifejezetten izgalmas közeg, termékeny táptalaja mindenféle emberi, sőt, akár társadalmi drámáknak. És akkor jöjjenek az alacsonyan röpködő, véres tamponok, melyek a legfőbb újdonságot jelentik – úgy az egyetemi filmek evolúciójában, mint az amerikai–kanadai komikus, Seth Rogen alacsonyan szálló tárgyakban gazdag pályáján. A véres tamponok mellett legfőképp a szüleik dildójával játszadozó, hátulgombolós gyerkőcök különböztetik meg a Rossz szomszédság-filmeket a műfaj dildómentes változataitól. Ha mind­ezek után abban a valószínűtlen helyzetben találjuk magunkat, hogy valaki netán a műfaj megnevezését kérné rajtunk számon, ne habozzunk az amerikai vígjátékok azon alfajára rámutatni, melyben meglett férfiak és nők alacsonyodnak le némi kémiai segédlettel az eszközhasználatot épp csak pedzegető elődeink alatti szintre. Mindazonáltal az első rész közkívánatra megismételt légzsákos poénja még a leg­elvetemültebb filoszokat is képes megröhögtetni – hangos és bűnös kacaj ez, teljesen vállalhatatlan nappali világosságnál, gyakorlott eszközhasználók között.

A UIP–Duna Film filmje

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.