Film

Rossz szomszédság 2.

  • - kg -
  • 2016. június 19.

Film

Semmi esetre sem szeretnénk azt a látszatot kelteni, mintha a Rossz szomszédság 2.-ben több lenne néhány jól irányzott tamponos/drogos/hányós/dildós poénnál. Ám annyit azért magunk közt megjegyeznénk, mielőtt belekezdenénk a mű elemzésébe, hogy az amerikai egyetemek belvilága, a fraternityk és sororityk sajátos szabályrendszere, be- és kiközösítő hierarchiája, melyre a maga tamponos-drogos-dildós módján a Rossz szomszédság összes része (nem szabadna megállni kettőnél) is rávilágít, kifejezetten izgalmas közeg, termékeny táptalaja mindenféle emberi, sőt, akár társadalmi drámáknak. És akkor jöjjenek az alacsonyan röpködő, véres tamponok, melyek a legfőbb újdonságot jelentik – úgy az egyetemi filmek evolúciójában, mint az amerikai–kanadai komikus, Seth Rogen alacsonyan szálló tárgyakban gazdag pályáján. A véres tamponok mellett legfőképp a szüleik dildójával játszadozó, hátulgombolós gyerkőcök különböztetik meg a Rossz szomszédság-filmeket a műfaj dildómentes változataitól. Ha mind­ezek után abban a valószínűtlen helyzetben találjuk magunkat, hogy valaki netán a műfaj megnevezését kérné rajtunk számon, ne habozzunk az amerikai vígjátékok azon alfajára rámutatni, melyben meglett férfiak és nők alacsonyodnak le némi kémiai segédlettel az eszközhasználatot épp csak pedzegető elődeink alatti szintre. Mindazonáltal az első rész közkívánatra megismételt légzsákos poénja még a leg­elvetemültebb filoszokat is képes megröhögtetni – hangos és bűnös kacaj ez, teljesen vállalhatatlan nappali világosságnál, gyakorlott eszközhasználók között.

A UIP–Duna Film filmje

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.