Film

Rossz szomszédság 2.

  • - kg -
  • 2016. június 19.

Film

Semmi esetre sem szeretnénk azt a látszatot kelteni, mintha a Rossz szomszédság 2.-ben több lenne néhány jól irányzott tamponos/drogos/hányós/dildós poénnál. Ám annyit azért magunk közt megjegyeznénk, mielőtt belekezdenénk a mű elemzésébe, hogy az amerikai egyetemek belvilága, a fraternityk és sororityk sajátos szabályrendszere, be- és kiközösítő hierarchiája, melyre a maga tamponos-drogos-dildós módján a Rossz szomszédság összes része (nem szabadna megállni kettőnél) is rávilágít, kifejezetten izgalmas közeg, termékeny táptalaja mindenféle emberi, sőt, akár társadalmi drámáknak. És akkor jöjjenek az alacsonyan röpködő, véres tamponok, melyek a legfőbb újdonságot jelentik – úgy az egyetemi filmek evolúciójában, mint az amerikai–kanadai komikus, Seth Rogen alacsonyan szálló tárgyakban gazdag pályáján. A véres tamponok mellett legfőképp a szüleik dildójával játszadozó, hátulgombolós gyerkőcök különböztetik meg a Rossz szomszédság-filmeket a műfaj dildómentes változataitól. Ha mind­ezek után abban a valószínűtlen helyzetben találjuk magunkat, hogy valaki netán a műfaj megnevezését kérné rajtunk számon, ne habozzunk az amerikai vígjátékok azon alfajára rámutatni, melyben meglett férfiak és nők alacsonyodnak le némi kémiai segédlettel az eszközhasználatot épp csak pedzegető elődeink alatti szintre. Mindazonáltal az első rész közkívánatra megismételt légzsákos poénja még a leg­elvetemültebb filoszokat is képes megröhögtetni – hangos és bűnös kacaj ez, teljesen vállalhatatlan nappali világosságnál, gyakorlott eszközhasználók között.

A UIP–Duna Film filmje

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.