Film

Sicario – A bérgyilkos

  • - kg -
  • 2015. november 22.

Film

Johnny Deppen órákig dolgoztak a sminkesek, hogy egyszerre hétköznapinak tűnő és rettegést keltő alakot faragjanak belőle (az eredmény a Fekete mise című gengszterfilmben látható), de szegény Johnny hiába tűrt és csak tűrt nap nap után a nagybetűs művészetnek áldozva, ebben a versenyszámban egyszerűen esélye sem lehetett az elsőségre. Mert ezt a versenyszámot – hétköznapi & rettegést keltő – Benicio Del Toro uralja, méghozzá úgy, hogy a maszkmestereknek egyetlen ecsetvonást sem kell tenniük a színész otthonról hozott ábrázatán.

A Sicario alighanem Del Toro nélkül is feszült és nyomasztó tanmese lenne az USA és Mexikó drogháborújáról szóló filmek mezőnyében, mert ha ismerős is az illúzióit vesztő újonc – ezúttal egy nőnemű ügy­nök – sztorija, és csak a ma születettek fognak elcsodálkozni azon, hogy az amerikai oldalon sem az erkölcs bajnokai vannak túlsúlyban, ez mind mit se számít, ha egyszer olyan képekben bontakozik ki előttünk ez az unásig ismert történet, amelyek még Rambo kalandjait is komoly, tétre menő drámának láttatnák. Denis Villeneuve rendező és operatőre, a 12-szer Oscarra jelölt Roger Deakins mindent tudnak, de egy dolgot a többinél is jobban: a veszélyérzettel játszadozni. Úgy, hogy az még pont ne tűnjön öncélú játéknak. Ha ehhez hozzávesszük Del Toro önjáró figuráját, mely maga a két lábon járó veszélyérzet, végül is édes mindegy, hogy a Sicario nem üzen mást, mint hogy az ártatlanság elvész, a háború meg örök. Az efféle csacskaságok eltörpülnek a Villeneuve–Deakins–Del Toro Művek zseniális magánszámában.

A Freeman Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.