Film

Sírok között

  • - kg -
  • 2014. december 8.

Film

Lawrence Block főfoglalkozású krimiíró és hobbiszintű távgyalogló minden fórumon elmondta már az elmúlt 28 év során, hogy mennyire rühelli szegény Hal Ashby utolsó mozifilmjét.

A kitartó ellenszenvre az a korántsem mellékes körülmény adott okot, hogy az élete vége felé járó Ashby Block Matthew Scudder-sorozatának egyik ékkövéből, az Eight Million Ways to Die-ból készített nem csak Block szerint szörnyű adaptációt (a film nálunk az Egy lépés a halál, a könyv a Nyolcmillió halál címet kapta). A boldogság, ha megkésve is, de végül csak bekopogtatott a krimiíró New York-i otthonába – Block nemrég boldogan nyilatkozta, hogy Liam Neesonnak és a forgatókönyvíró-rendező Scott Franknek hála, végre megszületett az igazi filmes Scudder, és ezzel elérkeztünk az A Walk Among the Tombstones című, ’92-es Scudder-sztori 2014-es feldolgozásához. Ami nemcsak korrekt krimi, de Scudder valóban hasonlít a regények hol alkoholista, hol exalkoholista, saját szakállára dolgozó nyomozójához (Neeson még saját szakállt is kap). Az új Scudder-filmnek két apró hibája van csak. Az egyik, hogy ma már bármelyik televíziós krimisorozat (találomra mondjuk a nagyszerű Luther) bármelyik epizódjában több dráma van, mint ebben a becsületesen setét mozifilmben. A másik, hogy Liam Neeson annyira elhasználódott már az igazságosztó szerepekben, hogy akárhogy is néz, minden komolykodása erős déjà vu érzést áraszt. E két apróságtól eltekintve elnéztük volna még Scuddert más filmekben is, de az amerikai fizető nézők távolmaradása azt jelenti, hogy egyszeri séta volt ez a sírok között.

Az A Company filmje

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.

Fejszék és haszonnövények

  • Molnár T. Eszter

A táncos székekből összetolt emelvényen lépked. A székek mozognak, csúsznak, dőlnek, billennek, a táncos óvatos, de hiába, végül így is legördül.