Tévésorozat

The Divide – Az ítélet ára

  • - greff -
  • 2014. december 8.

Film

A másolat másolata talán még nem az a verzió, amelyet csak a menthetetlen sorozatfüggők képesek őszintén élvezni, de máris bonyolódik a helyzet, ha hozzátesszük, hogy ezt a szériát – a történetet szabályosan félbevágva – mindjárt az első évadja után elkaszálták.

Pedig a The Divide nem ezt érdemelte – még úgy sem, hogy vitán felül szégyentelen kópia. Az idén nyáron befejezett The Killing – ami egy dán sorozat remake-jeként a kortárs skandináv bűnügyi fikció legsikeresebb amerikai replikája tudott lenni – nem csupán a (már-már a noirok paródiájába hajlóan sötét) hangulatával és a magánéleti zűrzavarokat a gyilkos politikai örvényeket generáló bűntényekkel egy szinten kezelő alap­struktúrájával hatott a nyolcrészes sorozatra. A The Divide szerzői továbbmentek ennél: amit kapunk, nem más, mint a Killing harmadik évadjában kibontott halálbüntetéses szál továbbírása – és hogy az ínyencek is elégedetten csettintsenek, a sorozat főszereplőjét az a Marin Ireland alakítja, aki Holder nyomozó húgaként bukkant fel a legutolsó Killingben.

A Divide-ban nem rendőrök, hanem jogászok szállnak pokolra, de ez jelentéktelen eltérés: a sorozat semmi lényegeset nem változtat az alaprecepten, viszont nem is rontja el, bizonyos ízekre pedig sikeresen képes ráerősíteni. Az etnikai feszültségek kulcskérdéssé emelkednek, a sérült hősnő sebei mélyebbre vágnak, a többi meg már jön magától: a harcosok szétesnek, a jók torkát elvágják, és minden utcasarkon terjeszkedni kezd az intenzív rothadás. Katasztrófafilmet látunk, csak krimiként tálalják.

November 6-tól az AMC-n

alá

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.