Tévésorozat

The Divide – Az ítélet ára

  • - greff -
  • 2014. december 8.

Film

A másolat másolata talán még nem az a verzió, amelyet csak a menthetetlen sorozatfüggők képesek őszintén élvezni, de máris bonyolódik a helyzet, ha hozzátesszük, hogy ezt a szériát – a történetet szabályosan félbevágva – mindjárt az első évadja után elkaszálták.

Pedig a The Divide nem ezt érdemelte – még úgy sem, hogy vitán felül szégyentelen kópia. Az idén nyáron befejezett The Killing – ami egy dán sorozat remake-jeként a kortárs skandináv bűnügyi fikció legsikeresebb amerikai replikája tudott lenni – nem csupán a (már-már a noirok paródiájába hajlóan sötét) hangulatával és a magánéleti zűrzavarokat a gyilkos politikai örvényeket generáló bűntényekkel egy szinten kezelő alap­struktúrájával hatott a nyolcrészes sorozatra. A The Divide szerzői továbbmentek ennél: amit kapunk, nem más, mint a Killing harmadik évadjában kibontott halálbüntetéses szál továbbírása – és hogy az ínyencek is elégedetten csettintsenek, a sorozat főszereplőjét az a Marin Ireland alakítja, aki Holder nyomozó húgaként bukkant fel a legutolsó Killingben.

A Divide-ban nem rendőrök, hanem jogászok szállnak pokolra, de ez jelentéktelen eltérés: a sorozat semmi lényegeset nem változtat az alaprecepten, viszont nem is rontja el, bizonyos ízekre pedig sikeresen képes ráerősíteni. Az etnikai feszültségek kulcskérdéssé emelkednek, a sérült hősnő sebei mélyebbre vágnak, a többi meg már jön magától: a harcosok szétesnek, a jók torkát elvágják, és minden utcasarkon terjeszkedni kezd az intenzív rothadás. Katasztrófafilmet látunk, csak krimiként tálalják.

November 6-tól az AMC-n

alá

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.