Pedig a The Divide nem ezt érdemelte – még úgy sem, hogy vitán felül szégyentelen kópia. Az idén nyáron befejezett The Killing – ami egy dán sorozat remake-jeként a kortárs skandináv bűnügyi fikció legsikeresebb amerikai replikája tudott lenni – nem csupán a (már-már a noirok paródiájába hajlóan sötét) hangulatával és a magánéleti zűrzavarokat a gyilkos politikai örvényeket generáló bűntényekkel egy szinten kezelő alapstruktúrájával hatott a nyolcrészes sorozatra. A The Divide szerzői továbbmentek ennél: amit kapunk, nem más, mint a Killing harmadik évadjában kibontott halálbüntetéses szál továbbírása – és hogy az ínyencek is elégedetten csettintsenek, a sorozat főszereplőjét az a Marin Ireland alakítja, aki Holder nyomozó húgaként bukkant fel a legutolsó Killingben.
A Divide-ban nem rendőrök, hanem jogászok szállnak pokolra, de ez jelentéktelen eltérés: a sorozat semmi lényegeset nem változtat az alaprecepten, viszont nem is rontja el, bizonyos ízekre pedig sikeresen képes ráerősíteni. Az etnikai feszültségek kulcskérdéssé emelkednek, a sérült hősnő sebei mélyebbre vágnak, a többi meg már jön magától: a harcosok szétesnek, a jók torkát elvágják, és minden utcasarkon terjeszkedni kezd az intenzív rothadás. Katasztrófafilmet látunk, csak krimiként tálalják.
November 6-tól az AMC-n
alá