Film

Sosem vagyunk egyedül

Film

Kisváros a főút mentén. Az egyik oldalára rasszista, szexista, paranoid börtönőr költözik családostul. Szemben munkaképtelen, súlyosan hipochonder középkorú férfi él bolti eladó feleségével és két fiával. Az asszony elkeseredésében beleszeret a helyi night club üzemeltetőjébe, aki viszont alkoholista, drogos sztriptíztáncosnőjét üldözi megszállottan. A sztripper meg kislánya apjáért eped, aki a börtönőr felügyelete alatt raboskodik a városka szélén…

A szétcsúszott életek összegabalyodnak, majd végleg kisiklanak a polgári létezés vágányairól. Véletlen és szándékos gyilkosságok, öngyilkossági kísérletek, félrelépések és leleplezések követik egymást, s a végére meg még egy szekérderék pénz is előkerül. Mint egy Guy Ritchie-filmben, csak háromszor lassabban, mert az egészet körbelengi az abszurditás határáig elvitt káeurópai szomorúság. Ha magunkat nem is képzeljük a szereplők helyébe, a szomszédaink azért simán beillenének.

Miközben halálra kínozzák egymást és persze semmiről sem tehető gyerekeiket, olykor még nevetni is tudunk szenvedéseiken. Az anya kapcsolata értelmi sérült fiával egyfajta happy endként is felfogható, lám, a szeretet lehetősége még ily silány kulisszák között sem vész el teljesen. A világ dolgairól kizárólag összeesküvés-elméletekben gondolkodó, frusztrált, de politikai ambíciókat dédelgető smasszer pedig a korszellem világos kritikája, államelnöki álmai miatt a figura hovatovább direkt utalás a derék Miloš Zemanra.

Vigyázat, a remek operatőri munkát mutató filmben váltakozva kapjuk a fekete-fehér és színes jeleneteket!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.