Film

Sosem vagyunk egyedül

Film

Kisváros a főút mentén. Az egyik oldalára rasszista, szexista, paranoid börtönőr költözik családostul. Szemben munkaképtelen, súlyosan hipochonder középkorú férfi él bolti eladó feleségével és két fiával. Az asszony elkeseredésében beleszeret a helyi night club üzemeltetőjébe, aki viszont alkoholista, drogos sztriptíztáncosnőjét üldözi megszállottan. A sztripper meg kislánya apjáért eped, aki a börtönőr felügyelete alatt raboskodik a városka szélén…

A szétcsúszott életek összegabalyodnak, majd végleg kisiklanak a polgári létezés vágányairól. Véletlen és szándékos gyilkosságok, öngyilkossági kísérletek, félrelépések és leleplezések követik egymást, s a végére meg még egy szekérderék pénz is előkerül. Mint egy Guy Ritchie-filmben, csak háromszor lassabban, mert az egészet körbelengi az abszurditás határáig elvitt káeurópai szomorúság. Ha magunkat nem is képzeljük a szereplők helyébe, a szomszédaink azért simán beillenének.

Miközben halálra kínozzák egymást és persze semmiről sem tehető gyerekeiket, olykor még nevetni is tudunk szenvedéseiken. Az anya kapcsolata értelmi sérült fiával egyfajta happy endként is felfogható, lám, a szeretet lehetősége még ily silány kulisszák között sem vész el teljesen. A világ dolgairól kizárólag összeesküvés-elméletekben gondolkodó, frusztrált, de politikai ambíciókat dédelgető smasszer pedig a korszellem világos kritikája, államelnöki álmai miatt a figura hovatovább direkt utalás a derék Miloš Zemanra.

Vigyázat, a remek operatőri munkát mutató filmben váltakozva kapjuk a fekete-fehér és színes jeleneteket!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."