Film

Streetdance 2

  • Horváth Andrea
  • 2012. augusztus 5.

Film

Mint a címben szereplő szám is pontosan kimutatja, Dania Pasquini és Max Giwa rendezői duója nem először táncol fel az idegeinkre. Két évvel ezelőtt, a StreetDance első verziójában egy fokkal talán szerencsésebben választottak stílust mozgóképes tánchibridjükhöz: akkor a balett és az utcai tánc egy lebutított válfajának nászából született borzalommal lepték meg a nézőiket.

Idén még ennél is nagyobbat mertek álmodni, ezúttal a latin táncok és a hiphop szerelemgyerekét vitték vászonra. Anno az még jelenthetett némi izgalmat, hogy a táncok mire mennek egymással, mi sül ki a konzervatív, szabályok uralta balett és a freestyle keverékéből, de e mostani szerelemtől ennyi sem várható, hiszen ha akarom, a latin épp olyan szabad szellemű, mint a hiphop. E szomorú tényről és lehetséges következményeiről filmben el is hangzik az a módfelett éleslátó megállapítás, mely szerint "mindkettő az utcán született", két "unokatestvér" fattyától pedig ne számítsunk semmi kellemesre. Nos, ez valóban kellemetlen: a StreetDance 2 a mozi abszolút halála, nem más, mint filmként eladott marketingfelület. A történet banálisan és nevetségesen szimpla, de legalább semmiben sem különbözik az elődjétől. A szereplőkről viszont sehogyan nem sikerült eldöntenünk, hogy színésznek vagy pedig táncosnak gyengébbek-e. Ha esetleg lenne kettős leléptetés...

S itt van a kutya elásva, hiszen ez is egy út - méghozzá elég jól kitaposott - az örökkévalóságba. A StreetDance 2 és a főszerepet adó Falk Hentschel egy életre felbrékelte magát a filmes feketelistákra.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.