Film

Streetdance 2

  • Horváth Andrea
  • 2012. augusztus 5.

Film

Mint a címben szereplő szám is pontosan kimutatja, Dania Pasquini és Max Giwa rendezői duója nem először táncol fel az idegeinkre. Két évvel ezelőtt, a StreetDance első verziójában egy fokkal talán szerencsésebben választottak stílust mozgóképes tánchibridjükhöz: akkor a balett és az utcai tánc egy lebutított válfajának nászából született borzalommal lepték meg a nézőiket.

Idén még ennél is nagyobbat mertek álmodni, ezúttal a latin táncok és a hiphop szerelemgyerekét vitték vászonra. Anno az még jelenthetett némi izgalmat, hogy a táncok mire mennek egymással, mi sül ki a konzervatív, szabályok uralta balett és a freestyle keverékéből, de e mostani szerelemtől ennyi sem várható, hiszen ha akarom, a latin épp olyan szabad szellemű, mint a hiphop. E szomorú tényről és lehetséges következményeiről filmben el is hangzik az a módfelett éleslátó megállapítás, mely szerint "mindkettő az utcán született", két "unokatestvér" fattyától pedig ne számítsunk semmi kellemesre. Nos, ez valóban kellemetlen: a StreetDance 2 a mozi abszolút halála, nem más, mint filmként eladott marketingfelület. A történet banálisan és nevetségesen szimpla, de legalább semmiben sem különbözik az elődjétől. A szereplőkről viszont sehogyan nem sikerült eldöntenünk, hogy színésznek vagy pedig táncosnak gyengébbek-e. Ha esetleg lenne kettős leléptetés...

S itt van a kutya elásva, hiszen ez is egy út - méghozzá elég jól kitaposott - az örökkévalóságba. A StreetDance 2 és a főszerepet adó Falk Hentschel egy életre felbrékelte magát a filmes feketelistákra.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”