Film

Suicide Squad – Öngyilkos osztag

  • - kg -
  • 2016. szeptember 11.

Film

Megvan a nyár ügyeletes bokszzsákja, a film, melybe azzal a kéjjel rúghatunk bele, melyet csakis ama felfuvalkodott, mellverdeső hollywoodi produkcióknak tartalékol az ember, melyek nemhogy az ígért nagyságot, forradalmi hevületet, műfajmegváltó okosságot és lehengerlő stílust nem teljesítik, amit hosszan és fennhangon ígérgettek, de a nézőbarát minimumot sem. Ha ezzel megvagyunk, ha túlestünk a földbe döngölésen, ha lecsillapodott a figurák kilátástalan egyhangúsága felett érzett dühünk, ha sikerült kiűznünk orrunkból a produkció minden pórusából áradó izzadságszagot, és ha belefáradtunk a filmművészet végóráiról szóló jövendölésekbe is, akkor tegyünk egy lépést hátra, és onnan, higgadtan tekintsük át, vajon tényleg olyan elvetemülten rossz film-e a szuperhősök B ligáját, a képregényalakok piszkos tizenkettőjét felsorakoztató Öngyilkos osztag. És csitt, egy szót se most a Marvel és a DC közti iparági izmozásról és a kulisszák mögötti fondorlatokról! Így talán megláthatjuk az Öngyilkos osztag értékeit, a Will Smith mondatformálásában rejlő művészileg kimunkált hangsúlyváltásokat, a filmet uraló pátosz és irónia leheletfinom vegyülékét, a káoszban felsejlő rendet, és Margot Robbie barázdabillegetésében a jellemformáló erőt. Mehet? Egy lépés hátra, nagy levegő… De jaj, mit kell látnunk! Hiába minden, akárhonnan nézzük, az Öngyilkos osztag az eddigi legnagyobb szégyenfolt az újkori képregény-feldolgozások fele­más mezőnyében, mely annál is kevesebb kíméletet érdemel, mint azt eleinte gondoltuk volna.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."