Film

Suicide Squad – Öngyilkos osztag

  • - kg -
  • 2016. szeptember 11.

Film

Megvan a nyár ügyeletes bokszzsákja, a film, melybe azzal a kéjjel rúghatunk bele, melyet csakis ama felfuvalkodott, mellverdeső hollywoodi produkcióknak tartalékol az ember, melyek nemhogy az ígért nagyságot, forradalmi hevületet, műfajmegváltó okosságot és lehengerlő stílust nem teljesítik, amit hosszan és fennhangon ígérgettek, de a nézőbarát minimumot sem. Ha ezzel megvagyunk, ha túlestünk a földbe döngölésen, ha lecsillapodott a figurák kilátástalan egyhangúsága felett érzett dühünk, ha sikerült kiűznünk orrunkból a produkció minden pórusából áradó izzadságszagot, és ha belefáradtunk a filmművészet végóráiról szóló jövendölésekbe is, akkor tegyünk egy lépést hátra, és onnan, higgadtan tekintsük át, vajon tényleg olyan elvetemülten rossz film-e a szuperhősök B ligáját, a képregényalakok piszkos tizenkettőjét felsorakoztató Öngyilkos osztag. És csitt, egy szót se most a Marvel és a DC közti iparági izmozásról és a kulisszák mögötti fondorlatokról! Így talán megláthatjuk az Öngyilkos osztag értékeit, a Will Smith mondatformálásában rejlő művészileg kimunkált hangsúlyváltásokat, a filmet uraló pátosz és irónia leheletfinom vegyülékét, a káoszban felsejlő rendet, és Margot Robbie barázdabillegetésében a jellemformáló erőt. Mehet? Egy lépés hátra, nagy levegő… De jaj, mit kell látnunk! Hiába minden, akárhonnan nézzük, az Öngyilkos osztag az eddigi legnagyobb szégyenfolt az újkori képregény-feldolgozások fele­más mezőnyében, mely annál is kevesebb kíméletet érdemel, mint azt eleinte gondoltuk volna.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.