Film

Micsoda spanyol éjszaka

  • 2016. szeptember 11.

Film

Szilveszteri mulatság felvétele zajlik. A tévéstúdióban forszírozott jókedv, a nagyobb sikeren, ismertségen, rajongótáboron s a fellépési sorrenden torzsalkodó sztárok. Egyikükre bérgyilkos les, de ő a ravaszabb. Másikukat hölgyrajongója dolgozza meg orálisan, majd kémcsőbe menti az öltözői légyott végtermékét s futna vele tetemes összegű gyerektartáson alapuló jövője felé. A celeb házaspár egymást manipulálja: az örökös bájmosoly színlelt, a nyílt színi fojtogatás valódi. A statiszták hatszázadszor is tapsra, euforikus örömkitörésre, együtt dalolásra fakadnak. A stáb unott perfekcionizmussal rögzíti, amit kell, de a kasszával meglépni készülő producer ellen tüntetnek. Odakint, az utcán.

Ahol október van még csak. Továbbá elkeseredett, jelszavakat skandáló, közvetítőkocsit felborító emberek, illetve a tévéstúdiót egyre reménytelenebbül megvédeni törekvő rendőrök.

Igen, ez egy társadalmi szatíra, burleszkbe csomagolva. Az üzenetet értjük, még ha bántó egyszerűségét látva lemondóan sóhajtunk is, visszasírva az elegánsan szarkasztikus Buñuelt. A burleszkkel már vannak gondok. A figurák egyetlen vonással vannak megrajzolva: a buta szépfiú az buta szépfiú, a fondor lelkű producer fondor lelkű, a riadt kisember meg riadt, slussz. Mindezt fárasztó ötletparádé övezi, jobb, rosszabb és gyalázatos poénok nehezen követhető sebességgel, túlhajtott gesztikulálással és mimikával előadott áradata – gyaníthatóan olyan bennfenteseknek, akik tájékozottak a spanyol celebvilág történéseiben s értik a mélyen helyi érdekű célzásokat.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."