Film

Micsoda spanyol éjszaka

  • 2016. szeptember 11.

Film

Szilveszteri mulatság felvétele zajlik. A tévéstúdióban forszírozott jókedv, a nagyobb sikeren, ismertségen, rajongótáboron s a fellépési sorrenden torzsalkodó sztárok. Egyikükre bérgyilkos les, de ő a ravaszabb. Másikukat hölgyrajongója dolgozza meg orálisan, majd kémcsőbe menti az öltözői légyott végtermékét s futna vele tetemes összegű gyerektartáson alapuló jövője felé. A celeb házaspár egymást manipulálja: az örökös bájmosoly színlelt, a nyílt színi fojtogatás valódi. A statiszták hatszázadszor is tapsra, euforikus örömkitörésre, együtt dalolásra fakadnak. A stáb unott perfekcionizmussal rögzíti, amit kell, de a kasszával meglépni készülő producer ellen tüntetnek. Odakint, az utcán.

Ahol október van még csak. Továbbá elkeseredett, jelszavakat skandáló, közvetítőkocsit felborító emberek, illetve a tévéstúdiót egyre reménytelenebbül megvédeni törekvő rendőrök.

Igen, ez egy társadalmi szatíra, burleszkbe csomagolva. Az üzenetet értjük, még ha bántó egyszerűségét látva lemondóan sóhajtunk is, visszasírva az elegánsan szarkasztikus Buñuelt. A burleszkkel már vannak gondok. A figurák egyetlen vonással vannak megrajzolva: a buta szépfiú az buta szépfiú, a fondor lelkű producer fondor lelkű, a riadt kisember meg riadt, slussz. Mindezt fárasztó ötletparádé övezi, jobb, rosszabb és gyalázatos poénok nehezen követhető sebességgel, túlhajtott gesztikulálással és mimikával előadott áradata – gyaníthatóan olyan bennfenteseknek, akik tájékozottak a spanyol celebvilág történéseiben s értik a mélyen helyi érdekű célzásokat.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.