Szabadúszók

  • Novák Edit
  • 2013. március 1.

Film

A jó Malót sűrűn kísérti a múlt: itt egy lángoló autó felvillanó képe, ott egy riadt tekintetű kisfiú, akinek a szeme előtt ölik meg az apját. S aki aztán - atyja szelleme és emléke előtt tisztelegve, továbbá követvén az apáról fiúra szállás elvét, hogy az ide illő további klisékről már ne is szóljunk - maga is rendőrnek állt. Legalább fele olyan jó szeretne lenni, mint amilyen az elhalt volt fénykorában. Azt akarja, hogy tiszteljék, s harcba indul az utca bűnei ellen... Ám elvégezvén a rendőrakadémiát, apja egykori társának különleges egységébe kerül, ahol csak golyózápor, gyászzene és rút korrupció várja. Nem meséljük tovább, hősünk válaszúthoz ért.

Végül is elég durva, kíméletlen és helyenként kétségkívül izgalmas film kerekedik a forgatókönyvírók asztalára kiborított közhelykupacból. Magasból felvett nappali és éjjeli felvételek a nagyvárosról, villódzó fények, pirosló égbolt, és persze az ilyenkor ugyancsak elmaradhatatlan, egyre sebesebben száguldó felhők, sejtelmes filmzene: 50 Cent és Robert de Niro magabiztosan hozzák, amit megszoktunk tőlük, s az már csak hab a tortán, hogy állítólag Curtis James Jackson alias 50 Cent életútja és a film története sok rokon vonást mutat. Így a művész színészként a saját élményeiből meríthetett. ", ez alighanem szó szerint így lehetett, csakhogy a lényegen mit sem változtat: a vizuális gyorsbüfék eme ékessége éppen csak annyival akarja különbnek mutatni magát a Deákné filmvásznánál, amennyire a külvilág elvárja tőle. Egy egész kicsikével, amennyivel általában mindenki beéri.

Forgalmazza a Select Video

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."