Szabadúszók

  • Novák Edit
  • 2013. március 1.

Film

A jó Malót sűrűn kísérti a múlt: itt egy lángoló autó felvillanó képe, ott egy riadt tekintetű kisfiú, akinek a szeme előtt ölik meg az apját. S aki aztán - atyja szelleme és emléke előtt tisztelegve, továbbá követvén az apáról fiúra szállás elvét, hogy az ide illő további klisékről már ne is szóljunk - maga is rendőrnek állt. Legalább fele olyan jó szeretne lenni, mint amilyen az elhalt volt fénykorában. Azt akarja, hogy tiszteljék, s harcba indul az utca bűnei ellen... Ám elvégezvén a rendőrakadémiát, apja egykori társának különleges egységébe kerül, ahol csak golyózápor, gyászzene és rút korrupció várja. Nem meséljük tovább, hősünk válaszúthoz ért.

Végül is elég durva, kíméletlen és helyenként kétségkívül izgalmas film kerekedik a forgatókönyvírók asztalára kiborított közhelykupacból. Magasból felvett nappali és éjjeli felvételek a nagyvárosról, villódzó fények, pirosló égbolt, és persze az ilyenkor ugyancsak elmaradhatatlan, egyre sebesebben száguldó felhők, sejtelmes filmzene: 50 Cent és Robert de Niro magabiztosan hozzák, amit megszoktunk tőlük, s az már csak hab a tortán, hogy állítólag Curtis James Jackson alias 50 Cent életútja és a film története sok rokon vonást mutat. Így a művész színészként a saját élményeiből meríthetett. ", ez alighanem szó szerint így lehetett, csakhogy a lényegen mit sem változtat: a vizuális gyorsbüfék eme ékessége éppen csak annyival akarja különbnek mutatni magát a Deákné filmvásznánál, amennyire a külvilág elvárja tőle. Egy egész kicsikével, amennyivel általában mindenki beéri.

Forgalmazza a Select Video

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.