Film

Naplementés álromantika

  • Szabó Ádám
  • 2012. május 9.

Film

Nicholas Sparks könyveit adaptálni művészet - lévén, hogy a szerző ugyanazt a negédes romantikát szállítja az összes regényében sokmilliós olvasótáborának, és immár hetedjére a moziközönségnek is. Most éppen a szépreményű Scott Hicks bukott bele a feladatba, nemrégiben magával Lasse Hallstömmel is megesett - ha nem is ennyire látványosan - e baleset.


A történet is legalább annyira komolyan vehető, mint a főszereplő Zac Efron háborús veterán tengerészgyalogosként. Pedig azt játszik, a szótlanabb és rendesebb fajtát, a neve is ilyen: Logan. Bevetésen talált egy fotót, mely egy nőt ábrázol; ő szolgál a továbbiakban őrangyalaként, de betölti a női főhős, szerelmes asszony, édesanya és elvált nő szerepét is. Logan felkutatja hát, és munkát is vállal nála, hogy közelebb kerüljenek egymáshoz. Sparksot akár felületesen is ismerve nem nehéz kitalálni a továbbiakat, ráadásul az előzetes tapasztalatok alapján igen jó eséllyel tippelhetünk arra is, hogy valamelyik papírkarakter elhal a finisben, de ez lényegében mindegy is. A Szerencsecsillagban ugyanis még az a három tucat agyonkoptatott klisé is olyan idétlen és gejl módon van összerakva, s naplementés álromantikába csomagolva, ahogy azt szerencsére már régen nem láthattuk. Már a szereplőket mozgató alapvető motivációk sincsenek rendben, de a továbbiakban sem akad egyetlen olyan jelentősebb fordulat vagy mozzanat, ami a helyén lenne, pedig az elvárás csupán annyi lett volna, hogy ez a kancsal és bárgyú romantika legalább egy zárókép erejéig hatásosnak tűnjön. Nem tűnik, egy pillanatra sem.

 

Forgalmazza az InterCom


Figyelmébe ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.