tévésmaci

Harcsa, a betyár

  • tévésmaci
  • 2023. október 4.

Film

Amikor Sztupa és Troché forradalmasították a vízisízést, Sztupának meggyűlt a baja a Siitonen-technikával.

A párt volt a megrendelő, mondta is Ómafa, hogy jól fizetnek a vörösök, de ebből veszekedés lett, mert Troché rögtön az áldozatokkal meg egyéb effélékkel jött. Annyira herótja volt már a lolótól, hogy amikor Óvári et. kérette őket, Sztupa egyedül ment be hozzá, s valami látványosan átlátszó hazugsággal mentette ki, hogy épp’ csak a plafon nem szakadt reá, bár a központban ugye erősek voltak a plafonok. Troché ezalatt egy Magdi elvtársnő nevű hajadont szédített, állítólag szép jövő várt rá a KISZ Központi Bizottságában, de az ilyen esetekben Troché sem volt annyira kényes politikailag.

Szóval Sztupa bement, Óvári meg rendezett neki egy villámfilmvetítést, kerregtek a vetítő tárcsái szépen, de egy percig sem tartott, a titkárnő hosszabb ideig húzta be a sötétítőfüggönyöket. Az a híres híradófelvétel pergett le, amelyen a Tanácsköztársaság elvitte a Balatonra a szegénygyerekeket, s épp azt látjuk a képen, amikor egy sereg klottgatyás kölök önfeledten rohan a vízbe. Ha van a pártnak eszmei alapvetése, történelmi öröksége, akkor ez az, mondotta a kelleténél kicsit komolyabb pofával Óvári, míg Sztupa rezerváltan bólogatott. Magyarország élővízállománya mindenkié, nemcsak a Balatonon vitorlázgató retrográd kövületeké, nemcsak a Dunán motorcsónakkal száguldozó jampeceké, hanem a szegényeké is. Elsősorban a szegényeké. (Ha azt mondja, hogy Sztupa elvtárs, én itt hagyom.) Nekik is joguk van például… izé, vízisízni. Motorcsónakja a szakszervezetnek is kevés van, meg óvjuk is az élővizeinket, mint az köztudott, tehát jó lenne, ha az alacsonyabb beosztású elvtársak tudnának motorcsónak nélkül, egyáltalán minden külső műszaki segítség nélkül is boldogulni. Sztupa homlokát némi kétkedés barázdálta fel: sílécre azért csak szükség lesz. Oldják meg takarékosan, így Óvári, aztán a telefonnal kezdett babrálni, Bakalárné, jöjjön be, és húzza szét a függönyöket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.