tévéSmaci

Visszajöhetsz, jó farkas!

  • tévésmaci
  • 2015. február 17.

Film

Amikor Sztupa és Troché kiültek a Batthyány térre, annak tényleg volt némi öregszaga. A rakpartot leválasztó kőkorláton lógázták ugyan a lábukat, mint a fiatalok, de Sztupa például mindig hozott magával egy ülőpárnát, olyan kis laposat, hogy föl ne fázzon, vagy kényelmesebben üljön, s Troché is valami rettenetes viharkabátban érkezett, még nyáron is. Tényleg, mint két öregapám, mondogatta Ómafa.

Az is egy nyári alkalommal történt, Trochén tehát viharkabát, Sztupa alatt ülőpárna, hogy egyszer csak növekedésnek indultak a rézvitézek. Sztupa és Troché ugyanis azért ücsörögtek a Batthyányn, mert szemben, az Országház két tornyán ácsorgó rézvitézeket tartották szemmel. Nyugis elfoglaltság volt, egészen addig, amíg a két megfigyelt el nem kezdett növekedni, mert ahogy nőttek, úgy a súlyuk is gyarapodásnak indult, ami elég rossz hatással volt a karcsú tornyokra, amin a két dagadék álldogált – elkezdtek összemenni és oldalirányban kitüremkedni e tornyok, s egy hosszú percig úgy nézett ki a Parlament, mint valami hagymakupolás templom, egy eltorzult Vaszilij Blazsennij-székesegyház. De aztán egyszerűen megadták magukat, s ripsz-ropsz, leomlottak. Sztupa csak annyit mondott, az áldóját! Annál jobban káromkodtak viszont a rézvitézek, akik így talajt vesztvén a lábuk alól, kénytelenek voltak szégyenszemre beleugrani a Dunába. Mondjuk, ez meg sem kottyant nekik, mert addigra már oly nagyra nőttek, hogy maximum kötésig ért nekik az egyébként szokatlanul magas vízállás. Te, Sztupa, rozsdásodik a réz? – kérdezte Troché, legalább annyira ártatlan pofával, mint amikor elemistaként úgy oldotta meg a számtanháziját, hogy ilyeneket kérdezett Sztupától: mondd, Sztupa, öt meg hat az ugye harminckettő? Nem, te barom, tizenegy. És Troché beírta a kockás füzetébe a jó eredményt. Most is ilyen választ kapott, patina, bazmeg, patina. Milyen platina, Sztupa? Közben a rézvitézek ütlegelni kezdték egymást a Dunában.

A téren ekkor már nagy tömeg sereglett össze, s vadul találgatták, hogy most akkor játszásiból verekednek-e, vagy valami régi számlát igyekeznek lerendezni. Menjünk tévézni!

Pénteken (16-án) mi is beugorhatunk a Dunára, mint holmi facér rézvitézek, este tizenegy előtt ugyanis kezdődik az El Paóban nő a láz. Ez a Bu­ñuel egy közismert szélhámos volt ugyan, papokkal és szamarakkal kereskedett, meg vécés csészékkel, de akkor is hétszentség, hogy ez a világ egyik legjobb filmcíme, bár én a Kéjnő Kaliforniába készült jobban szeretem, de azt valamiért nem adja a Duna Tv. Még azt mondanám, hogy pikkjük van Rittre, de a többi tévé se adja. Van Egy lányról is film kábé ugyanakkor az egyesen, de a gengszterek már egy órája A sebhelyesarcút nézik a Story 4-en.
A gengszterek nem értenek a filmekhez.

Szombaton sem érünk partot, maradunk a Dunában, mint egy lerobbant kétéltű városnéző busz. Délben A rejtelmes sziget lesz a hetvenes évek elejéről Omar Shariffal Némó kápitánó szerepében. Utána Az örökös: Sinkovits és Latinovits orkánovits kabátban szerepelovits végig az 1969-es filmovitsot, valamikor Délutánovits Zoltán. Este meg A balek bosszúja lesz Belekkel, vagy Bourvilovits Lajossal.

Vasárnap Vérgyilkosok a híres testvérek írói korszakából a ViaSat3-on éjfél előtt. Slykarate.

Hétfőn Nobel végakarata svéd krimibe foglalva az HBO-n, este tizenegy után. A Mad Maxből lesz most némi újrázás az egyre mindentudóbb Tom Hardyval, ezért tolja most a rongyos régit a Film+ ugyanekkor. Kilenc után volt a Coolon A bombák földjén.

Kedden Ginger és Fred kilenc után a Dunán. Nem minden arany tehát, ami Fellini. Azt vágják, hogy múlt kedden az Édes életet adta a csatorna, rögtön Anita Ekberg halála után? De már hetekkel előbb ott volt a rádióújságban, hogy lesz. Önök szerint is ki ölte meg az Anitát?

Szerdán tényleg jön Balázsovits Lajos, nem gondolták volna, mi? Fényesovits szelek bántanak engemet az m3-on este tizenegy után. Énekelje hát mindenki velem, hogy bimm-bamm, az ágyú szól, jer’ ide hát! Mert ez a világ legjobb filmje! Csak semmi tévé!

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.