Torrentmozi

The Comedian

  • - kg -
  • 2017. május 27.

Film

Eléggé el nem ítélhető módja a stand upnak, amikor a mikrofon birtoklója az első sorokban ülőket kezdi vegzálni. Insult comicnak hívják az ilyen embert, Don Rickles, az alacsonyan szálló inzultusok királya nemrég távozott az égi stand up klubba, szóval ez egy nagy hagyományokkal bíró műfaj. Robert De Niro is egy nagy hagyományokkal bíró műfaj, oly nagyokkal, hogy életműve immár korszakokra bomlik: a művészire és a megélhetésire. Addig jó, míg valakinek csak az életműve bomlik: a hírek hallatán, hogy De Niro egy lecsúszott insult comicot fog alakítani, az egekig csaptak a remények, hogy Bobby új filmje talán A komédia királya és nem a Nagyfater elszabadul folytatója lesz. Tényleg nem az lett, a The Comedian inkább ahhoz a nyugdíjasklubhoz hasonlít, ahol De Niro, mint hajdan híres komikus fellépni kényszerül. A stábból valaki mostanában kaphatott tv-előfizetést, és látá, hogy Louis CK menő, és azt is, hogy a Comedy Cellar (a stand up világ mértani közepe) szintén menő. Némi összeadás (menő+menő=menő) után egyértelművé vált, hogy ha De Nirót leküldik a Cellarbe, az szintén menő. Talán tényleg az lehetett volna, ha nem oda fut ki az egész, hogy De Niro (73) hogyan veszi le a lábáról Leslie Mannt (45). Csekély nyereség, hogy a Comedy Cellar valódi napszámosai, a bérből, belépőből és inzultusból élők egy-két percig feltűnnek a színen. Jessica Kirson is, aki 15-20 dollár (plusz kötelező fogyasztás) ellenében bárkit szívesen inzultál a színpadról. A Cellarban nincs kecmec: aki elsőként érkezik, azt a legelső sorba ültetik, prédául kínálva fel Jessica nyelvének.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.