Animációs film

Tintin kalandjai

  • - kg -
  • 2011. december 10.

Film

Tudunk egy tintines viccet, és el is mondjuk: Egy foxterrier, egy Tintin és egy hajóskapitány utazik egy tengeren hánykolódó lélekvesztőn. Egyszer csak a tengeri medve, olyan állapotban, melyet a delirium tremens is kikérne magának, fogja magát, és tüzet rak, méghozzá az evezőkből. Tudunk még néhány ilyen tintines viccet, de nem mondjuk el, nem vennénk el Steven Spielberg kenyerét, nevezett pékáru amúgy sem a frissességéről híres manapság, de a hívők kitartanak: na, majd most! felkiáltással megyünk neki minden új Spielbergnek. Spielberg mintha maga is hasonlóképp menne neki minden új Spielbergnek, annyi műfajban nem alkotott még klasszikust, hát majd most ezt is, azt is kipipálja. Ha nem megy, huss, tovaszáll, s újabb műfaj megtermékenyítésére indul, most például animációs technikákkal (olyanokkal, melyek megkövetelik a színészi részvételt is) ment neki Tintin könyvtárnyi kalandjának. Vajh, hová tűnt Sir Haddock hajója, s vajh, hová Spielberg humora; Lepsénynél még megvolt, vagy már ott sem, s elvitte az utolsó keresztes lovag. A jó hír, hogy Tintinből egyszer még lehet valami, Spielberg minden jövőbeli Tintin-feldolgozónak nagy szívességet tett azzal, hogy demonstrálta: a technika, pupákok, íme, megvan! A vászon kész, a színek kikeverve, most már csak a humort és Tintint kell felvinni valahogy a vászonra. Mert az azért mégiscsak snassz, hogy egy róla elnevezett filmben egyedül a mitugrász kis riporter nem üti meg kidolgozottságban a kisker forgalomban lévő plasztikfigurája szintjét.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.