DVD

Túl a fenyvesen

  • - kg -
  • 2013. október 5.

Film

Ül Orson Welles, elhízva, de nem elfelejtve a felkapott hollywoodi Ma Maison étteremben és sztorizik, mert erre még van kereslet - ezek a fehér abrosz melletti rosszmájú sztorik teszik ki a My Lunches With Orson című friss kötetet.

Szóval Orson ül (trónol), és arról beszél, hogy írt egyszer egy forgatókönyvet Erich von Stroheimnek, amiből persze egy szó nem sok, annyi sem került be a filmbe, de egyrészt kifizették (újságpapírba csomagolt) kápéban, másrészt a történet nagy vonalait mégiscsak használták. "Valami karneváli szar volt - így Welles - azokról a motoros fickókról, akik egy hatalmas kalickában száguldoznak egyre nagyobb sebességgel." Orson azért kívánkozott ide, mert ízesen előadott történetei százszor izgalmasabbak, mint az a "karneváli szar", amelyben Ryan Gosling egy motorost játszik, aki egy hatalmas karneváli kalickában száguldozik egyre nagyobb sebességgel. Ryan száguldozik, és mint szokta, enigmatikusan néz, s végigszáguldozná a filmet, de csak az első felére szól a megbízása. Kiderül, gyereke van, akkor kicsit sír is, s bankot rabol, aminek rossz vége lesz, s egy dramaturgiai csavarral a film a továbbiakban egy másik enigmatikus nézőről, Bradley Cooperről szól. Ő a Goslingot üldöző zsaru, de az üldözésnek hamar vége, s innentől Cooper dilemmáival szembesülünk; vannak neki. Ja, és van egy harmadik harmad (hol vagyunk már a nemes karneváli szartól), melyben Cooper és Gosling felcseperedett fiacskái füveznek karöltve - hát, nem egy Buddenbrook-minőség, inkább Guldenburg-színvonal ez a többgenerációs, komolyan vett semmi.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.