DVD

Túl a fenyvesen

  • - kg -
  • 2013. október 5.

Film

Ül Orson Welles, elhízva, de nem elfelejtve a felkapott hollywoodi Ma Maison étteremben és sztorizik, mert erre még van kereslet - ezek a fehér abrosz melletti rosszmájú sztorik teszik ki a My Lunches With Orson című friss kötetet.

Szóval Orson ül (trónol), és arról beszél, hogy írt egyszer egy forgatókönyvet Erich von Stroheimnek, amiből persze egy szó nem sok, annyi sem került be a filmbe, de egyrészt kifizették (újságpapírba csomagolt) kápéban, másrészt a történet nagy vonalait mégiscsak használták. "Valami karneváli szar volt - így Welles - azokról a motoros fickókról, akik egy hatalmas kalickában száguldoznak egyre nagyobb sebességgel." Orson azért kívánkozott ide, mert ízesen előadott történetei százszor izgalmasabbak, mint az a "karneváli szar", amelyben Ryan Gosling egy motorost játszik, aki egy hatalmas karneváli kalickában száguldozik egyre nagyobb sebességgel. Ryan száguldozik, és mint szokta, enigmatikusan néz, s végigszáguldozná a filmet, de csak az első felére szól a megbízása. Kiderül, gyereke van, akkor kicsit sír is, s bankot rabol, aminek rossz vége lesz, s egy dramaturgiai csavarral a film a továbbiakban egy másik enigmatikus nézőről, Bradley Cooperről szól. Ő a Goslingot üldöző zsaru, de az üldözésnek hamar vége, s innentől Cooper dilemmáival szembesülünk; vannak neki. Ja, és van egy harmadik harmad (hol vagyunk már a nemes karneváli szartól), melyben Cooper és Gosling felcseperedett fiacskái füveznek karöltve - hát, nem egy Buddenbrook-minőség, inkább Guldenburg-színvonal ez a többgenerációs, komolyan vett semmi.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.