DVD

Túl a fenyvesen

  • - kg -
  • 2013. október 5.

Film

Ül Orson Welles, elhízva, de nem elfelejtve a felkapott hollywoodi Ma Maison étteremben és sztorizik, mert erre még van kereslet - ezek a fehér abrosz melletti rosszmájú sztorik teszik ki a My Lunches With Orson című friss kötetet.

Szóval Orson ül (trónol), és arról beszél, hogy írt egyszer egy forgatókönyvet Erich von Stroheimnek, amiből persze egy szó nem sok, annyi sem került be a filmbe, de egyrészt kifizették (újságpapírba csomagolt) kápéban, másrészt a történet nagy vonalait mégiscsak használták. "Valami karneváli szar volt - így Welles - azokról a motoros fickókról, akik egy hatalmas kalickában száguldoznak egyre nagyobb sebességgel." Orson azért kívánkozott ide, mert ízesen előadott történetei százszor izgalmasabbak, mint az a "karneváli szar", amelyben Ryan Gosling egy motorost játszik, aki egy hatalmas karneváli kalickában száguldozik egyre nagyobb sebességgel. Ryan száguldozik, és mint szokta, enigmatikusan néz, s végigszáguldozná a filmet, de csak az első felére szól a megbízása. Kiderül, gyereke van, akkor kicsit sír is, s bankot rabol, aminek rossz vége lesz, s egy dramaturgiai csavarral a film a továbbiakban egy másik enigmatikus nézőről, Bradley Cooperről szól. Ő a Goslingot üldöző zsaru, de az üldözésnek hamar vége, s innentől Cooper dilemmáival szembesülünk; vannak neki. Ja, és van egy harmadik harmad (hol vagyunk már a nemes karneváli szartól), melyben Cooper és Gosling felcseperedett fiacskái füveznek karöltve - hát, nem egy Buddenbrook-minőség, inkább Guldenburg-színvonal ez a többgenerációs, komolyan vett semmi.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.