Film

Vakszerencse

  • - kg -
  • 2013. november 17.

Film

Nem kifejezetten a hitelességet szolgálja, ha Gemma Arterton bármiféle milliárdos vállalkozás vezetőjeként gördül be a filmvászonra, és hát Justin Timberlake sem az a könnyen megkedvelhető hőstípus, de ezek olyan papírformadolgok, különben is, Brad Furman előző filmjével (Az igazság ára) épp azt bizonyította, hogy az ilyenek (és Matthew McConaughey) ellenében is lehet szórakoztató thrillert csinálni.

A Vakszerencse nem is indul rosszul, az első három percben energikusan közlekedik a kamera, ügyesen kerüljük, hogy hosszabban kelljen elidőzni Timberlake arcjátékán, s így az sem feltűnő, hogy az általa alakított fiatalember épp élete drámáját kénytelen elszenvedni, amikor maradék pénzét online szerencsejátékon szeretné megsokszorozni. Ha menne neki, sohasem hozná össze a sors az online szerencsejátékok Puerto Ricóban székelő pápájával, akit az online-szerencsejáték-pápák alakításában nem túl járatos Ben Affleck játszik a method acting által előírt borostával. Józan emberi számítás szerint annyi Oscar-díjjal, amennyi Afflecknek van (egy ráadásul forgatókönyvírásból) az ember nem bólint rá olyan forgatókönyvekre, melyek szerint Costa Rica egy nagy, feszített víztükrű medence, melynek partján tömött bajszú, korrupt rendőrök és fürdőruhamodellek élnek, meg egy hónaljban izzadó FBI-os, néhány szegény és fél tucat gringó. De olyan könyvre sem mond igent az ember, ha nincs rászorulva, melyben a párbeszédek egy olyan kamasz szókészletét idézik, aki túl sokat nézte a Tőzsdecápákat, ahelyett, hogy bepakolta volna a táskáját másnapra.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.

A hiány

László Károly, a háborút követően Svájcban letelepedett műgyűjtő, amikor arról kérdezték, miért nem látogat vissza Auschwitzba, azt válaszolta, hogy azért, mert nem szereti a nosztalgiautakat.

Fagin elsápad

Pong Dzsun Ho társadalmi szatírái, Guillermo del Toro árvái, vagy épp Taika Waititi szeretnivalón furcsa szerzetei – mindegy, merre járunk, a kortárs filmben lépten-nyomon Charles Dickens hatásába ütközünk.