Film

Vakszerencse

  • - kg -
  • 2013. november 17.

Film

Nem kifejezetten a hitelességet szolgálja, ha Gemma Arterton bármiféle milliárdos vállalkozás vezetőjeként gördül be a filmvászonra, és hát Justin Timberlake sem az a könnyen megkedvelhető hőstípus, de ezek olyan papírformadolgok, különben is, Brad Furman előző filmjével (Az igazság ára) épp azt bizonyította, hogy az ilyenek (és Matthew McConaughey) ellenében is lehet szórakoztató thrillert csinálni.

A Vakszerencse nem is indul rosszul, az első három percben energikusan közlekedik a kamera, ügyesen kerüljük, hogy hosszabban kelljen elidőzni Timberlake arcjátékán, s így az sem feltűnő, hogy az általa alakított fiatalember épp élete drámáját kénytelen elszenvedni, amikor maradék pénzét online szerencsejátékon szeretné megsokszorozni. Ha menne neki, sohasem hozná össze a sors az online szerencsejátékok Puerto Ricóban székelő pápájával, akit az online-szerencsejáték-pápák alakításában nem túl járatos Ben Affleck játszik a method acting által előírt borostával. Józan emberi számítás szerint annyi Oscar-díjjal, amennyi Afflecknek van (egy ráadásul forgatókönyvírásból) az ember nem bólint rá olyan forgatókönyvekre, melyek szerint Costa Rica egy nagy, feszített víztükrű medence, melynek partján tömött bajszú, korrupt rendőrök és fürdőruhamodellek élnek, meg egy hónaljban izzadó FBI-os, néhány szegény és fél tucat gringó. De olyan könyvre sem mond igent az ember, ha nincs rászorulva, melyben a párbeszédek egy olyan kamasz szókészletét idézik, aki túl sokat nézte a Tőzsdecápákat, ahelyett, hogy bepakolta volna a táskáját másnapra.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.