Aki még nem találkozott a Vine-nal, annak éppen annyira könnyű elmagyarázni a lényegét, mint amilyen nehéz azt, hogy milyen príma kulturális termékek származhatnak belőle. A Vine ugyanis, aki nem ismerné, olyan iPhone- és újabban Android-alkalmazás, amely hat másodpercnyi video felvételét és megosztását engedi.
Ha azt gondolnánk, hogy a Vine csak egy újabb fölösleges felület az értelmetlen magamutogatásra, nem tévednénk olyan nagyot – legalábbis erre is találni elég példát. Viszont – köszönhetően annak, hogy a felvétel akárhányszor szüneteltethető és folytatható – mégsem csak figyelemhiányos életek lopott pillanatképeinek lehet tanúja a néző. Összevágott montázsoktól kezdve aprófilmeken és kabaréjeleneteken át egészen a stop-motion filmművészetig mindent találhat a Vine-on, aki keres. Mi pedig kerestünk.
Kedvenceinek közül az első egy stop-motion tanmese, amely meggyőzően bemutatja, hogy nem kell egész estés programot szervezni egy jó történet köré.
A második nem technikájában érdekes: egyszerűen azt a népszerű Vine-műfajt példázza gyönyörűen, amit még a legötlettelenebbek is megcsinálhatnak: kép és oda nem illő hang összevágását.
Az egyik legnépszerűbb és legértelmetlenebb Vine-sorozatot hosszabb videóban összesítette alkotója. A cím magáért beszél.
És mert mindenki azt gondolja magáról, hogy vicces, vagy legalább hat másodpercig az tud lenni, és mert a humor legolcsóbb fajtája a sztereotípia, tele van a Vine impresszionistákkal is. Az előítéletek teljes tárházát kizsákmányolják, fehérek, feketék, nők sem maradnak piszkálatlanul.
Megélhetési humoristák is kihasználják persze, hogy végre nem kell rendesen kidolgozniuk az anyagaikat: Chris D'Elia például az előbb látott olcsóságbokból űz gúnyt.
Bo Burnham csatornája pedig tele van szójátékokkal és ügyes vágásokkal. Ezzel a fájdalmas viccel zárul gyűjtésünk.