Film

Vissza a gyökerekhez

  • 2018. július 28.

Film

A lehetetlen tájszólásban beszélő tahó vidékiek szájából kilóg a kapanyél, de nem csak a szívük van aranyból, népszerű mozifilmet is lehet bazírozni rájuk. Az Isten hozta az Isten háta mögött tíz évvel ezelőtti sikere és Dany Boon rendezői befutása a szeretnivaló bunkóknak és az ő röhejes dialektusuknak vót köszönhető – kézenfekvő tehát, hogy az utóbbi időkben egyre laposabb humorú filmeket jegyző író-rendező-főszereplő elővegye a sikeres receptet. Ezúttal Mucsáról elszármazott divatos formatervezőt alakít, aki éppen karrierje csúcsára ér az álságos és a való élettől elidegenedett párizsi művészvilág kellős közepén, amikor betoppan megtagadott rokonsága, s a feje tetejére állítja gondosan felépített, ám hazugságokon, törtető szívtelenségen és nagyképű elitizmuson alapuló életét.

Rövid időn belül már a második vígjáték cselekménye épül egy dramaturgiai funkciójú fejsérülésre. Amy Schumer (Túl szexi lány) után Dany Boon is ütődött lesz egy fizikai ütődéstől: a kínosan elcsépelt fordulat átmeneti személyiségcserét idéz elő. Nevet is rajtuk környezetük, ám a vicces állapot elmúltával hasznos felismerésekre jutva (a jóság fontosabb, mint a szépség, a szeretet többet ér a karriernél, ilyenek) ők mondanak ítéletet a romlott világról.

A francia komikus persze lényegesen jobb színész, íróként, rendezőként ügyesebben szövi a történetet, s bár ő is használt szituációkból építkezik és ismerős poénokat sütöget el, könnyedebben, szellemesebben oldja meg a tőle évi rendszerességgel elvárt mozis nevettetés feladványát.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.