Film

X-Men: Az eljövendő múlt napjai

  • - kg -
  • 2014. június 29.

Film

Ó, hát ennél jobb blockbuster nem született a The Dark Knight óta - ez az ismétlődő eposzi félmondat múlt héten még a Godzillára lett elsütve, de hol van már a múlt heti gyík, ezen a héten az X-Men mutánsainak harmadvirágzását jöttünk össze ünnepelni.

És igen, ennél jobb popcornmozi nem született a múlt heti Godzilla óta, ami nem kisebb dicséret, mint a háztömb legjobb kocsmája cím. Ilyen zsúfolt kocsma az új X-Men is, melyben régi és új szereplők és eddig még nem látott óriásrobotok vívják ádáz harcukat egy időutazásos ('60-as évek), apokaliptikus sztoriban. Ha eddig túlzsúfolt volt a paletta, mert filmenként úgy fél tucat mutánst kellett rajongói/licencing okok miatt bemutatni, most aztán tényleg szélső értékeket mutat a mutant/minute mérőszám. És nem igaz, hogy az egyéni drámák (mutánsnak lenni nehéz) oly bravúrosan kapcsolódnának össze a nagybetűs történelem Forrest Gump-i alakulásával - a legbénább jelenetek azok, melyekben a nagypolitika jelenik meg korabeli bajuszkákkal. A toleranciára buzdító X-Men sorozat kitermelte a maga előítéleteit: amibe Bryan Singer és Matthew Vaughn nyúl (lásd most), az jó, de aki nem törli bele a lábát a Rattner-féle X3-ba, az nem tagja a klubnak. Rattner igazi copy/paste rendező, de még mindig jobb, amikor egy féltehetség állítja bele a Golden Gate-et az Alcatrazba, mint mikor - egy igazán ötletes lassítást (éljen soká Quicksilver!) leszámítva - Singer & tsai a régi X-Men-poénokat durrogtatják egy királydrámának kijáró komolysággal és a mindent megszépítő time-travel körítéssel.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.