Film

X-Men: Az eljövendő múlt napjai

  • - kg -
  • 2014. június 29.

Film

Ó, hát ennél jobb blockbuster nem született a The Dark Knight óta - ez az ismétlődő eposzi félmondat múlt héten még a Godzillára lett elsütve, de hol van már a múlt heti gyík, ezen a héten az X-Men mutánsainak harmadvirágzását jöttünk össze ünnepelni.

És igen, ennél jobb popcornmozi nem született a múlt heti Godzilla óta, ami nem kisebb dicséret, mint a háztömb legjobb kocsmája cím. Ilyen zsúfolt kocsma az új X-Men is, melyben régi és új szereplők és eddig még nem látott óriásrobotok vívják ádáz harcukat egy időutazásos ('60-as évek), apokaliptikus sztoriban. Ha eddig túlzsúfolt volt a paletta, mert filmenként úgy fél tucat mutánst kellett rajongói/licencing okok miatt bemutatni, most aztán tényleg szélső értékeket mutat a mutant/minute mérőszám. És nem igaz, hogy az egyéni drámák (mutánsnak lenni nehéz) oly bravúrosan kapcsolódnának össze a nagybetűs történelem Forrest Gump-i alakulásával - a legbénább jelenetek azok, melyekben a nagypolitika jelenik meg korabeli bajuszkákkal. A toleranciára buzdító X-Men sorozat kitermelte a maga előítéleteit: amibe Bryan Singer és Matthew Vaughn nyúl (lásd most), az jó, de aki nem törli bele a lábát a Rattner-féle X3-ba, az nem tagja a klubnak. Rattner igazi copy/paste rendező, de még mindig jobb, amikor egy féltehetség állítja bele a Golden Gate-et az Alcatrazba, mint mikor - egy igazán ötletes lassítást (éljen soká Quicksilver!) leszámítva - Singer & tsai a régi X-Men-poénokat durrogtatják egy királydrámának kijáró komolysággal és a mindent megszépítő time-travel körítéssel.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.