Film

X-Men: Az eljövendő múlt napjai

  • - kg -
  • 2014. június 29.

Film

Ó, hát ennél jobb blockbuster nem született a The Dark Knight óta - ez az ismétlődő eposzi félmondat múlt héten még a Godzillára lett elsütve, de hol van már a múlt heti gyík, ezen a héten az X-Men mutánsainak harmadvirágzását jöttünk össze ünnepelni.

És igen, ennél jobb popcornmozi nem született a múlt heti Godzilla óta, ami nem kisebb dicséret, mint a háztömb legjobb kocsmája cím. Ilyen zsúfolt kocsma az új X-Men is, melyben régi és új szereplők és eddig még nem látott óriásrobotok vívják ádáz harcukat egy időutazásos ('60-as évek), apokaliptikus sztoriban. Ha eddig túlzsúfolt volt a paletta, mert filmenként úgy fél tucat mutánst kellett rajongói/licencing okok miatt bemutatni, most aztán tényleg szélső értékeket mutat a mutant/minute mérőszám. És nem igaz, hogy az egyéni drámák (mutánsnak lenni nehéz) oly bravúrosan kapcsolódnának össze a nagybetűs történelem Forrest Gump-i alakulásával - a legbénább jelenetek azok, melyekben a nagypolitika jelenik meg korabeli bajuszkákkal. A toleranciára buzdító X-Men sorozat kitermelte a maga előítéleteit: amibe Bryan Singer és Matthew Vaughn nyúl (lásd most), az jó, de aki nem törli bele a lábát a Rattner-féle X3-ba, az nem tagja a klubnak. Rattner igazi copy/paste rendező, de még mindig jobb, amikor egy féltehetség állítja bele a Golden Gate-et az Alcatrazba, mint mikor - egy igazán ötletes lassítást (éljen soká Quicksilver!) leszámítva - Singer & tsai a régi X-Men-poénokat durrogtatják egy királydrámának kijáró komolysággal és a mindent megszépítő time-travel körítéssel.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.