DVD

Az első igazi nyár

  • Soós Tamás
  • 2014. június 29.

Film

Cinikus korban élünk, tudják ezt az óceánon túli cukorgyárban is, ahol már a kamaszkoroknak se a legszebb, hanem a leggyötrelmesebb nyaráról szokás mesélni. A félfüggetlen filmek terepén persze felemás a helyzet, az Utódok forgatókönyvíróinak celluloidkamasza is legfeszélyezettebb és legselymesebb emlékű szünidejét éli.

Elvált anyjának új pasijával zötykölődik le Duncan a nyaralóba, hogy ott a széthullott családok érzelmi traumái mellé a felnövésfilmek beavatásélményeit is sorra begyűjtse (brékelés, csajstírölés, férfihaverság, első csók, nagyjából ebben a sorrendben). Valahol a pubertásfantázia és a válási statisztikák rögvalósága között ingázik a film, amely a sekélyes amerikai verseny- és szépségkultúrához is vágna pár sértést, de azért azt is megengedi félszeg Duncanjének, hogy becserkéssze a tengerpart álombakfisát. Mindenesetre az enyhén felsrófolt érzelmi hitelesség - sérült, magánytól félő figurák sertepertélnek nyaralóik strandhomokján - gördülékenyebbé teszi a coming-of-age sztori elrozsdált fordulatait is. Csak a tanulság ijesztő, miszerint az érzelmi érés csak az atomjaira hullott családtól messze következhet be. A helyi víziparkban munkát találó Duncan suta különcök táborában lel magára, mentorává a Sam Rockwell-arcú Owen válik, aki favicceivel laposítja a film humorát. A tanulságot persze már az eltalált nyitójelenet óta sejtjük, mikor a pótapa Duncan komplett személyiségét osztályozná tízes skáláján. A sebeket tehát érzéssel vájták ki, csak elfelejtettek hozzá poénokat mellékelni - inkább csupán kínos maradt így ez a nyár.

Az InterCom kiadványa

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.