kertész lesek

Amici Miei

  • kertész lesek
  • 2021. szeptember 1.

Gasztro

„A Corvin sétány a Corvin-negyed parkosított, 800 m hosszú sétálóutcája Budapest új jelképe, és 10 ezer négyzetméteres találkozópontja. A beépített területen található a főváros legnagyobb irodai és kereskedelmi ingatlanfejlesztése, amelyben különleges módon ötvöződnek a nyitott és fedett bevásárló-, szórakozási, szabadidős, sport- és étkezési lehetőségek.” Azt már nem tudjuk meg az ingatlanbefektető szórólapjáról, hogy e lehetőségek „különleges ötvöződése” a gyakorlatban a régi Józsefváros eltakarításával járt. Vagyis semmiben nem különbözik a világ bármely hasonló módon felhúzott városrészétől, csak azok általában háborús vagy természeti katasztrófát követően jöttek létre, és azokat senki nem nevezné jelképnek.

Az már inkább jelképes, hogy 2017-ben itt leplezték le Bud Spencer szobrát, amire többen voltak kíváncsiak, mint bármely más szoboravatásra az elmúlt húsz évben. És mivel Carlo Pedersolinak az egész világ barátja volt, nem lehet véletlen, hogy a szoborra néző számos terasz közül az olasz ételeket kínálónak azt a nevet adták, hogy Amici Miei, vagyis „barátaim”.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.